Kuva: iStock

Vaalimainonnan voi kieltää

Keväällä 2021 järjestetään sekä Tehyn valtuuston vaalit että kuntavaalit. Jos jäsen ei halua saada vaaleissa ehdolla olevien tehyläisten vaalimainoksia, vaalipostin kiellon voi ottaa käyttöön asiointipalvelussa.

Lue lisää verkossa asioimisesta: www.tehy.fi/verkkoasiointi

Lue lisää Tehyn vaaleista: www.tehy.fi/valtuustovaalit

Käyttäjän Harri Korpelainen kuva

Olen kohtuullisen pitkään työskennellyt terveydenhuollossa ja seurannut esimiestyön kehittymistä huolestuneena vuosien ajan.
Esimiesten työ ja johtaminen on ”teknistynyt” ja viety pois käytännön hoitotyötä tekevien parista.
Vääjäämättä etääntymiskehityksen suunta on johtanut työntekijöiden vastuiden hämärtymiseen, kuppikuntiin, turhautumisiin, työilmapiiriin heikkenemiseen, työturvallisuuteen, työntekijöiden suureen vaihtuvuuteen tahtomattaan tai omasta tahdostaan ja ne ketkä hoitotyötä tekevistä tekevät käytännössä todella oikeasti työtä joihin ollaan sitouduttu yhteisten teoreettisen sopimusten pohjalta.
Ymmärrettävää on ettei esimiehet voi mm. tietää alaistensa työkykyä ja työnlaatua, jos he eivät työskentele käytännön työssä.
Mielestäni, esimiehet eivät voi luoda objektiivista kuvaa mitä tapahtuu ”kentällä”, jos tiedonkulku perustuu ainoastaan yksittäisten työntekijöiden näkemyksiin.