Oletko Tehyn jäsen ja kiinnostunut työpaikkasi olosuhteista, haluat kuunnella kollegoitasi ja olla heidän tukenaan? Olet oiva luottamusmiesehdokas!

Luottamusmies on työntekijöiden edustaja. Hän on tehyläisten tärkein jäsenetu ja tuki työpaikalla. Luottamusmiehen apu on palvelu, jota ei saa mistään muualta!

Luottamusmies neuvoo ja auttaa työpaikan Tehyn jäseniä työsuhdeasioissa ja neuvottelee työnantajan kanssa. Hän on avainhenkilö siinä, miten työoloja ja työhyvinvointia saadaan parannettua. Aika tärkeä tehtävä siis!

Luottamusmiehessä on muutosvoimaa: halua ja rohkeutta edistää työntekijöiden asemaa ja työehtoja. Hän toimii aktivoijana ja saa koko työyhteisön mukaan parantamaan työpaikan asioita.

Saat koulutuksen tehtävään ja tukea työhösi

Luottamusmies ei ole koskaan yksin, vaan apua ja tukea saa aina. Koulutamme kaikki uudet luottamusmiehet: koulutusta on tarjolla koko luottamusmiestehtävän ajan, valinnasta lähtien. Tehyn asiantuntijat auttavat mielellään kysymyksissä ja epäselvissä tilanteissa. Lisäksi luottamusmiehen tukena on laaja muiden luottamusmiesten verkosto. Tässä porukassa on tietoa, taitoa ja muutosvoimaa!

Asetu rohkeasti ehdolle!

Lue lisää: Luottamusmiestehtävä antaa hyvän näköalapaikan työelämään, kuvaa Tehyn järjestöasiantuntija Jussi Laasola blogikirjoituksessaan. .

Katso video

Tehyläiset luottamusmiehet Päivi, Maarit ja Harri kertovat, miksi he haluavat toimia luottamusmiestehtävässä jäsenten apuna:

Hoitaja

Luottamusmiehen tehtävät

Luottamusmies toimii työpaikan tehyläisten apuna ja tukena, esimerkiksi työsuhteeseen liittyvissä kysymyksissä. Tehtävä on monipuolinen ja antaa paljon myös luottamusmiehelle!

Luottamusmies

Luottamusmies on työnantajan tärkeä yhteistyökumppani

Parhaimmillaan yhteistyö helpottaa sekä työnantajan että työntekijöiden työtä: asiat hoituvat sujuvasti ja ratkaisukeskeisesti.