Tehy edistää solidaarisuutta Suomessa ja maailmalla.

Tehyn kansainvälinen toiminta on osa Tehyn edunvalvontaa. Tavoitteena on, että kaikilla työntekijöillä on ihmisarvoinen työ, inhimilliset työolot ja elämiseen riittävä palkka. Ihmisarvoinen työ takaa elämiseen riittävän palkan ja turvalliset työolot. Nämä eivät kuitenkaan toteudu kaikilla.

Tehyn kansainvälinen toiminta on saanut alkunsa kehitysyhteistyöhankkeilla jo 1980-luvulla. Näiden kumppanuushankkeiden kautta Tehy toteuttaa strategiaansa joukkovoiman avulla saavutettavista paremmista palkoista ja työoloista sosiaali- ja terveysalalla. Tällä hetkellä hankkeita on Filippiineillä ja Nepalissa sekä kolme alueellista hanketta Afrikassa.

Tehyn yhteistyökumppaneita solidaarisuustyössä ovat Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK, Finnwatch, Nenäpäiväsäätiö ja suomalaisten kehitysjärjestöjen kattojärjestö Fingo.

Tehyn jäsenenä voit olla mukana solidaarisuustyössä mm.

• osallistumalla SASKin Kunnon työn lähettiläskoulutuksiin ja toimimalla oman työpaikkasi lähettiläänä
  • osallistumalla SASKin talkoomatkoille
  • osallistumalla SASKin ja Finnwatchin erilaisiin kampanjoihin ja vetoomuksiin
  • osallistumalla Nenäpäivänä tempauksiin ja Tehyn yhteisen potin kasvattamiseen ja näin tukea lapsityövoiman vastaista työtä