Jäsenenämme et joudu yksin selvittämään, onko palkka maksettu oikein, onko irtisanominen ollut laiton tai ovatko työsuhteesi ehdot kunnossa! Jos sinulla on kysyttävää työehdoistasi, saat apua työpaikkasi luottamusmieheltä. Voit myös lähettää viestin asiantuntijoillemme.

Tehyn luottamusmiehet ovat vahva turva työpaikalla. He ovat itsekin sosiaali- ja terveysalan ammattilaisia ja tuntevat juuri sinun työehtosi. Luottamusmies valvoo työpaikalla, että työehtosopimusta ja työlainsäädäntöä noudatetaan. Hän neuvoo ja auttaa ongelmissa, työpaikan muutostilanteissa sekä neuvottelee työnantajan kanssa henkilöstöä koskevista asioista.

Oman luottamusmiehen yhteystiedot

Oman luottamusmiehesi yhteystiedot löydät kirjautumalla sähköiseen asiointipalveluun.

Jos työpaikallasi ei ole luottamusmiestä

Jos työpaikallasi ei ole luottamusmiestä, saat apua Tehyn työsuhdeneuvonnasta.

Moni asia selviää täältä verkkosivuilta työelämäoppaasta. Siellä on avattu useimmiten kysyttyjä kysymyksiä liittyen esimerkiksi palkkaan, työvuoroihin, irtisanoutumiseen ja lomiin. Kannattaa siis katsoa työelämäoppaan sivuilta, löytyisikö vastaus saman tien sieltä!

Tunnemme alan työehtosopimusten sisällön ja tiedämme, miten niitä tulkitaan ja sovelletaan työsuhteessa. Tätä asiantuntemusta ei ole millään muulla taholla!

Miten työsuhteen erimielisyysasioissa edetään?

Asiat koitetaan aina ensin saada ratkaistua esimiehen ja työntekijän keskustelulla. Jos asia ei ratkea niin, edetään asiassa tietyn neuvottelujärjestyksen mukaan.

Kolme hoitajaa pukemassa suojavaatteita päälle.