Tehyn jäsenmaksu säilyy ennallaan vuonna 2024

Tehyn valtuusto päätti marraskuun lopussa, ettei jäsenmaksuihin tule ensi vuonna muutoksia. Helpoin tapa maksaa jäsenmaksu on antaa työnantajan periä se suoraan palkastasi. Jos maksat jäsenmaksun itse, niin saat jäsenmaksun viitelistan sähköpostitse. Jäsenmaksun voi maksaa myös sähköisessä asiointipalvelussa.

Kaikki Tehyn palvelut ja jäsenedut ovat käytössäsi, kun jäsenmaksusi ovat kunnossa. Etuihisi kuuluvat muun muassa luottamusmiehen ja Tehyn asiantuntijoiden palvelut ja apu työsuhteeseen liittyvissä kysymyksissä, mahdollisuus oikeusapuun, vakuutusedut sekä erilaiset vapaa-ajan edut. Katso kaikki jäsenedut.

Palkansaajan jäsenmaksu

Ensi vuonna palkansaajan jäsenmaksu on 1,1 % bruttopalkasta. Jäsenmaksuun sisältyy Terveydenhuoltoalan työttömyyskassan jäsenmaksu, jos olet myös Tehyn työttömyyskassan jäsen.

Opiskelijan jäsenmaksu

Jos olet opiskelija, jäsenmaksu määräytyy sen mukaan, onko sinulla jo sosiaali-, terveys-, kuntoutus- tai kasvatusalan tutkinto vai ei. Lue lisää opiskelijan jäsenmaksusta.

1. Jos opiskelet alan ensimmäistä tutkintoa, sinun ei tarvitse maksaa jäsenmaksua. Jäsenyys on maksuton!
  2. Jos olet päätoiminen jatko-opiskelija, jäsenmaksusi riippuu siitä, mitä opiskelet.
  3. Jos opiskelet muuta alaa, esim. insinööriksi, tradenomiksi, psykologiksi tms., maksat opintojen aikaisista palkkatuloista jäsenmaksua 1,1 %, mutta kuitenkin vähintään joka kuukausi 8 euroa, myös palkattomalta ajalta.

Yrittäjäjäsenen jäsenmaksu

Sosiaali- ja terveysalan yrittäjäjäsenten jäsenmaksu on 20 euroa kuukaudessa. Lue lisää yrittäjäjäsenen jäsenmaksusta.

Opettajajäsenen jäsenmaksu

Jos työskentelet päätoimisesti alan opettajana ja olet suorittanut sosiaali- ja terveysalan tutkinnon, jäsenmaksusi on 50 euroa vuodessa. Jäsenyys ei sisällä työttömyyskassan jäsenmaksua. Lue lisää opettajajäsenyydestä

Seniorijäsenen jäsenmaksu

Tehyn seniorin palvelumaksu on 50 euroa vuodessa. Palvelumaksua maksavat pysyvästi eläkkeellä olevat, jotka ovat siirtyneet suoraan senioriksi ammattiosastojäsenyyden jälkeen. Palvelumaksulla saat seniorijäsenen jäsenedut. Lue lisää seniorijäsenyydestä.

Helpoin tapa maksaa jäsenmaksu on työnantajaperintä

Jos olet palkansaaja, niin helpoin tapa maksaa jäsenmaksu on antaa työnantajan periä se suoraan palkasta. Tällöin työnantaja hoitaa jäsenmaksun puolestasi, eikä sinun tarvitse itse laskea joka kuukausi, kuinka paljon jäsenmaksua tulee maksaa. Lue lisää työnantajaperinnästä.

Jos haluat maksaa jäsenmaksun itse, voit tehdä sen sähköisessä asiointipalvelussa kuukausittain. Voit myös maksaa viitelistojen avulla. Lähetämme jäsenmaksujen viitelistat ensisijaisesti sähköpostitse tammikuun 2024 aikana. Viitelistan löydät myös sähköisestä asiointipalvelusta. Lähetämme viitelistan kirjeitse vain siinä tapauksessa, jos meillä ei ole sähköpostiosoitettasi.

Käythän tarkistamassa ja tarvittaessa päivittämässä sähköpostisoitteesi sähköisessä asiointipalvelussa. Tammikuun 2024 jäsenmaksun eräpäivä on 15.2.2024.

Jäsenmaksu vähennetään verotuksessasi

Jäsenmaksu on verovähennyskelpoinen. Verovähennyksen jälkeen nettomääräinen jäsenmaksu on siis huomattavasti pienempi. Toimitamme tiedot jäsenmaksuistasi suoraan verottajalle.

Seniorin palvelumaksua ei voi vähentää verotuksessa.

Haluatko lisätietoa jäsenmaksusta?

Lue lisää Tehyn jäsenmaksusta