Tehyn jäsenyys mahdollistaa monenlaista osaamisen kehittämistä

Tehyläisyys edustaa jäsenelle monenlaisia asioita: edunvalvontaa, yhteisöllisyyttä, tukea ja apuja työelämässä. Näiden tärkeiden asioiden lisäksi tehyläisyys tarjoaa laajoja mahdollisuuksia oman osaamisen kehittämiseen. Oppimisen mahdollisuudet ovat tärkeä jäsenetu.

Korona-ajan myötä Tehyn koulutustoimintaa on kehitetty ja kehitetään laajasti verkossa. Tarjolla on helposti saavutettavia verkossa toteutettuja koulutuspäiviä, erilaisia webinaareja ja itsenäisesti suoritettavia verkkokursseja.

Erilaiset verkkototeutukset ovat mahdollistaneet tehyläisten joustavan osallistumisen koulutuksiin mistä päin Suomea tahansa. Verkkokoulutukset ovatkin olleet kovin pidettyjä ja tuoneet Tehyn koulutusten äärelle runsaasti uusia jäseniä. Näitä hyviä verkkokoulutusten uusia oppeja jatkamme myös jatkossa, vaikka toki kasvokkaisilla kohtaamisillakin on ajoittain paikkansa.

Omaa osaamistaan voi kehittää Tehyssä monella tapaa. Tehy tarjoaa jäsenilleen paljon työelämän edunvalvonnallisiin kysymyksiin, työhyvinvointiin ja ammatillisiin teemoihin liittyviä koulutuksia.

Osallistuakin voi monella tapaa, esimerkiksi joustavasti verkossa eri tavoin. Koulutuskalenterista löytyy varmasti jotain kaikille tehyläisille.

Olethan huomannut, että Tehy mahdollistaa lisäksi säännöllisesti jäsenetukampanjoilla alennuksia avoimen yliopiston opintoihin, ja omaehtoisesti voi opiskella Tehyn opintorahaston tuella?

Koulutukset tarjoavat myös oivan mahdollisuuden verkostoitua tehyläisten kanssa, sillä koulutuksissa tapaat muita tehyläisiä. Sekin mahdollistaa hyvien käytänteiden jakamista ja uusia oivalluksia. Toivottavaa on, että Tehy tarjoaa myös hyviä keskustelun avauksia työpaikan kahvipöytiin. Keskustelut ovat monesti niitä parhaita oppimisen paikkoja.

Uuden väylän osaamisen kehittämiseen tarjoaa myös aktiivinen osallistuminen Tehyn järjestötoimintaan tai toimijaksi mukaan lähteminen. Tänä vuonna järjestetään sekä luottamusmiesvaaleja että ammattiosaston hallitusvaaleja.

Toimintaan mukaan lähteminen vasta onkin opettavaista, ja apua ja koulutusta tarjotaan laajasti tehtävien tueksi – seppä ei tarvitse olla syntyessään. Tehdessä oppii jatkuvasti uutta ja pääsee viemään osaamistaan taas uudenlaisille urille.

Mikäli henkilöstöedustajana toimiminen kiinnostaa, olemme laatineet Tehyn henkilöstöedustajaksi -verkkokurssin, jossa erilaisissa henkilöstöedustajan tehtävissä toimivat Tehyn toimijat kertovat tehtävänkuvistaan. Tämä on oiva tapa tutustua tarkemmin asiaan. Löydät tämänkin verkkokurssin Tehyn koulutustarjonnasta osoitteesta tehy.fi/koulutus.

Käythän tutustumassa Tehyn tarjoamiin koulutusmahdollisuuksiin ja ilmoittautumassa itseäsi kiinnostavaan koulutustarjontaan mukaan!

Nähdään koulutuksissa!

Blogin ovat kirjoittaneet Tehyn asiantuntijat, verkkokoulutuskoordinaattori Mona Jaari ja koulutussuunnittelija Maiju Toivonen.