Tehyssä on jo 150 000 koulutettua sosiaali- ja terveysalan ammattilaista

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehyn jäsenmäärä on kasvanut vuodesta 2007 kaikkiaan 26 000 henkilöllä. Tammikuun lopussa Tehyn jäsenmäärä ylitti 150 000 jäsenen rajapyykin.

- Sosiaali- ja terveysalalla tarvitaan monenlaisia koulutettuja ammattilaisia ja koko Tehyn perustamisajatuksena on ollut yhdistää nämä eri alojen koulutetut ammattilaiset ja heidän edunvalvontansa. Vuonna 1982 yhdistyi 6 silloista terveydenhuoltoalan ammattijärjestöä ja perustamisajatusta kuvasi hyvin yhtenäisyyttä korostava  slogan ”Tehyläistä joukkovoimaa”, joka on ajankohtainen edelleen,  sanoo Tehyn järjestöjohtaja Kirsti Viljakainen.

Tehyläisiä ammatteja ovat mm. bioanalyytikko, ensihoitaja, fysioterapeutti, hammashoitaja, kätilö, laboratoriohoitaja, lastenhoitaja, lähihoitaja, lääkintävahtimestari-sairaankuljettaja, mielenterveyshoitaja, osastonhoitaja, röntgenhoitaja, sairaanhoitaja, suuhygienisti, terveydenhoitaja, toimintaterapeutti ja ylihoitaja.

Lisätietoja:

Kirsti Viljakainen, puh (09) 5422 7201