Osallistu mielenterveys- ja päihdetyön jaoston toimintaan

Mielenterveys- ja päihdetyön ammattilaiset saivat viime vuonna oman verkoston, kun Tehyyn perustettiin mielenterveys- ja päihdetyön jaosto. Jaosto antaa erinomaisen mahdollisuuden verkostoitua saman alan kollegojen kanssa.

Mielenterveys- ja päihdetyön jaoston toimintaan ovat tervetulleita kaikki tehyläiset sosiaali- ja terveysalan ammattilaiset koulutusasteesta riippumatta. Jos et ole vielä Tehyn jäsen, liity ensin jäseneksi. Näin pääset mukaan aktiiviseen joukkoomme, jossa on energiaa ja iloa. Yhdessä kehitämme mielenterveys- ja päihdetyön ammattilaisten edunvalvontaa.

Paras tapa vaikuttaa mielenterveys- ja päihdetyön ammattilaisten työehtoihin ja palkkaukseen, on kuulua Tehyyn. Tehy neuvottelee Sote ry:n jäsenenä sote-sopimuksesta. On tärkeää, että myös mielenterveys- ja päihdetyötä tekevien ääni tulee kuulluksi. Mitä enemmän ammattilaiset järjestäytyvät ja toimivat yhdessä, sitä vahvemmin pystymme valvomaan jäsenten etua työelämässä.

Aktiivisille verkostoille ja laajalle yhteistyölle on tarvetta juuri nyt, kun hyvinvointialueet ovat rakentumassa, toimintoja uudistetaan ja yhteiskunnallinen paine paremmille mielenterveys- ja päihdepalveluille on tunnistettu. Jaostotoiminta tarjoaa hyvän vaikuttamisväylän!

Tehyn mielenterveys- ja päihdetyönjaosto järjestää ensimmäiset opintopäivänsä Helsingissä 9.-10.11.2023. Opintopäivillä keskitytään erityisesti nuoriin ja kohtaamisen merkitykseen sekä myönnetään Kivisimpukka-kunniamitali. Se myönnetään merkittäville suomalaisille mielenterveysvaikuttajille. Tänä vuonna mitalin saa MIELI Suomen mielenterveys ry merkittävästä työstä mielenterveyden edistämisen ja ongelmien ehkäisyn eteen. Mitalin on aiemmin jakanut Suomen Mielenterveyshoitoalan liitto.

Opintopäivät kuten muutkin Tehyn koulutukset ovat jäsenetu. Edut on hyvä muistaa osana jäsenyyttä, ja koulutuksiin kannattaa osallistua. Mielenterveys- ja päihdetyön jaosto järjestää opintopäivien lisäksi muutakin koulutusta ja webinaareja, joihin olet tervetullut. Jaosto tarjoaa myös erinomaisen mahdollisuuden verkostoitua saman alan kollegojen kanssa. Kun tulet mukaan toimintaan, saat ajantasaista tietoa mielenterveystyön ja päihdetyön asioista.

Jaostoon mukaan tuleminen on helppoa! Käyt vain asiointipalvelussa ja omissa tiedoissa merkitsemässä, että haluat mukaan toimintaan. Lue lisää täältä.