Tehyn vaaleissa voi äänestää myös sähköisesti

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehyn liittokokous- ja valtuustovaalit alkavat tänään ja jatkuvat 16.4. asti. Vaaleissa voivat äänestää Tehyn ammattiosastojen jäsenet, jotka voivat äänestää joko postitse tai sähköisesti. Sähköinen äänestys päättyy jo 14.4.

Vaaleissa valitaan 60 edustajaa Tehyn valtuustoon, joka aloittaa toimikautensa ensi syksynä. Lisäksi vaaleissa valitaan myös 290 liittokokousedustajaa, jotka päättävät lähivuosien toimintalinjoista ja valitsevat liitolle uuden puheenjohtajan nykyisen puheenjohtajan Jaana Laitinen-Pesolan luopuessa tehtävästään.

Tehyn puheenjohtaja valitaan 3. – 6.6. Helsingin messukeskuksessa pidettävässä liittokokouksessa. Puheenjohtajan valinta tapahtuu kolmantena kokouspäivänä, keskiviikkona 5.6.

Puheenjohtajaehdokkaat ovat Kim Berg Vaasasta, Anna-Leena Brax Alavieskasta, Kati Jetsu Jyväskylästä, Marjut Mclean Tampereelta ja Rauno Vesivalo Porista.

Painokelpoiset valokuvat puheenjohtajaehdokkaista:

Vaalien tuloksista tiedotetaan 23.4.

Tehyn vaalisivustolta löytyy myös vaalikone, jossa voi vertailla ehdokkaiden vastauksia mm. palkkauksesta tai sosiaali- ja terveysalan kehittämisestä:

Vaalit näkyvät Tehyn verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa sekä myös mainoksina iltapäivälehdissä.

Lisätietoja:

Tehyn viestintäjohtaja Katri Lindqvist, gsm 040 588 3431 tai
tiedottaja Jaana Reijonaho, gsm 040 356 8409 (lomalla 28.3. – 14.4.)

Suosittelemme sinulle

Työelämäopas