Jonna Vilenius on vuoden lastenhoitaja

Suomen Lastenhoitoalan Liitto SLaL ry on palkinnut Vuoden lastenhoitaja -tunnustuksella lastenhoitaja Jonna Vileniuksen.

Kuva: SLaL

Jonna Vilenius on aktiivinen toimija. Hän on ollut Tehyn Keravan ammattiosaston puheenjohtajana yli 10 vuoden ajan ja toiminut myös useissa muissa luottamusmiestehtävissä lastenhoitajien asioita edistäen. Uudenmaan lastenhoitoalanyhdistyksen hallituksessa, Suomen Lastenhoitoalan Liiton edustajistossa, STTK:n paikallistoimikunnassa, sekä Tehyn valtuutettuna.

Vilenius on ollut vuosien varrella myös sydänlasten yhdistyksen aktiivijäsen: perheen kuopuksella on synnynnäinen sydänvika. Lisäksi hän toimii Keravan Siskot ja Simot -yhdistyksen toiminnan vetäjänä.

Erityisen tärkeänä Jonna Vilenius pitää näin digiaikana leikkiympäristön rikastamista. Luonto ja lähialueet ovatkin hänelle tärkeässä roolissa lasten kanssa toimiessa. Siellä ei tarvita leluja tai muita tarvikkeita, materiaalit ja leikkien aiheet löytyvät suoraan luonnosta.

Suomen Lastenhoitoalan Liitto SLaL ry palkitsee Vuoden lastenhoitaja -tunnustuksella lastenhoitoalan ammattilaisen, joka on tehnyt ansiokasta työtä lasten, perheiden ja lastenhoitoalan puolesta. SLaL on Tehyn yhteistyöjäsenjärjestö. www.slal.fi