Tehy kampanjoi syksyllä terveydenhuollon tuloksellisuuden puolesta

Terveys- ja sosiaalipalveluissa on tehty viime vuosina valtavasti kehitystyötä ja projekteja. Valitettavan usein kuitenkin niiden tuloksia ei ole riittävän laajasti saatu hyödynnettyä käytännössä. Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehy kampanjoi tulevana syksynä terveydenhuollon tuloksellisuuden puolesta. Tarkoitus on nostaa keskusteluun ja päättäjien kiinnostuksen kohteeksi tuloksellisuuden parantaminen ja järkevien toimintamallien kehittäminen ja levittäminen. Tehy haluaa kampanjalla nostaa esiin koulutetun hoitohenkilöstön roolin ja osaamisen tuloksellisessa toiminnassa.

- Tulemme kertomaan kampanjassamme konkreettisia esimerkkejä, joiden avulla on saatu aikaan parannuksia terveyspalveluihin. Oleellista näissä tapauksissa on se, että myös hoitohenkilöstön näkemyksiä on kuunneltu ja hoitajat ovat olleet vahvasti mukana kehittämässä palveluita, sanoo Tehyn puheenjohtajaJaana Laitinen-Pesola

Tehyn kampanja julkistetaan 1.9. Helsingissä pidettävässä tiedotustilaisuudessa.

Aihetta sivutaan myös tänään Pori Jazzien yhteydessä pidettävässä SuomiAreenan paneelissa "Terveyspäättäjät Tehyn piinapenkissä". Paneeli alkaa kello 13.30 ja se pidetään Raatihuoneen kellarissa.

Tehyn paneelissa ovat mukana keskustelemassa Pirkanmaan sairaanhoitopiirin johtaja Rauno Ihalainen, Attendo MedOnen toimitusjohtaja Pertti Karjalainen, Tehyn puheenjohtaja Jaana Laitinen-Pesola, varatoimitusjohtaja Kari Nenonen Kuntaliitosta ja peruspalveluministeri Paula Risikko. Paneelin juontaa toimittaja Kristiina Hanhirova.

Lisätietoja: Tehyn tiedottaja Jaana Reijonaho, gsm 040 356 8409, j[email protected]www.tehy.fi