Tässä ovat Meidän vuoro -podcastin uudet jaksot

Suhteet työpaikalla, töissä diagnoosin jälkeen, miten hoitovirheestä selviää. Muun muassa näistä puhutaan Meidän vuoro -podcastin toisella kaudella.

Meidän vuoro on Tehyn podcast siitä, millaisia tarinoita ja todellisuuksia sosiaali-, terveys- ja kasvatusalalla kohdataan. Podcastin toinen kausi on julkaistu, ja uudet jaksot ovat kuunneltavissa heti.

Toimittaja Jonna Tapanaisen vieraana jokaisessa jaksossa on kaksi vierasta, jotka avaavat kokemuksiaan jakson aiheesta. Jokaisen jakson lopussa on uusi osuus ”Väärin hoidettu”. Siinä etsitään vastauksia sosiaali- terveys- ja kasvatusalan ikuisuuskysymyksiin.

Jaksot Tehyn sivuilla ja Spotifyssa

Kaikki jaksot löytyvät Tehyn sivuilla tehy.fi/podcast ja SpotifystaOsallistu keskusteluun somessa tunnisteella #meidänvuoropodcast.

Ota kuunteluun myös ensimmäisen kauden jaksot!

Toisen kauden jaksot

Tunteita ja tuoksuja - "Olet sitten löytänyt rikkaan lääkärimiehen"

Sairaalasarjat tursuavat rakkautta ja suhteiden suhinaa. Onko hoiva-alalla siis enemmän tilaa tunteille ja romantiikalle? Moni löytää kumppanin samalta alalta, mutta miten parisuhde kestää molempien kiireisen vuorotyöarjen? Lääkäri Hannes Holma ja ensihoitaja Mika Puranen kertovat.

Jakson lopussa etsitään vastausta siihen, miksi varhaiskasvatuksen työntekijöille on niin vaikea myöntää vaaterahaa.

Tästä podcastiin!

Työssä diagnoosin jälkeen - "Ymmärrän potilaita paremmin oman diagnoosini takia"

Millaista on työnteko, jos on saanut adhd-diagnoosin? Entä kuinka jaksaa työarkea, jos sairastaa MS-tautia? Onko diagnoosista joskus apua asiakas- ja potilastyössä? Adhd-diagnoosin saanut sosionomi Maija Aapalahti sekä MS-tautia sairastava tehohoitaja Maria Rantanen kertovat kokemuksistaan. 

Jakson lopussa kysytään, onko kotihoidossa työskentelevän pakko tehdä myös yövuoroja, jos on hakeutunut nimenomaan päivätöihin.

Tästä podcastiin!

Asiakas on aina oikeassa - "Potilaiden ja omaisten huono käytös kuormittaa"

Monesta sosiaali-, terveys ja kasvatusalan ihmisestä tuntuu, että hankalat ihmiskohtaamiset työssä ovat lisääntyneet. Miten suhtautua huonosti käyttäytyviin asiakkaisiin ja potilaisiin? Miten vaikeissa tilanteissa pitää toimia? Sairaanhoitaja Nizo Dara sekä lastenhoitaja Cosmo Fihlman kertovat.

Jakson lopussa etsitään vastausta, millaisilla pienillä asioilla työnantaja voi pitää huolta työhyvinvoinnista ja mikä puolestaan sitä ei edistä.

Tästä podcastiin!

Miten hoitovirheestä selviää - "En mennyt rikki hoitovirheestä, vaan työnantajan toiminnasta"

Miltä tuntuu, kun tekee hoitovirheen? Miten työnantajan tulisi auttaa virheen tehnyttä, jotta tämä pääsee tapahtuneesta yli? Sairaanhoitaja Roni Fröberg kertoo oman tarinansa, ja Tehyn lakiasiain johtaja Kari Tiainen kertoo, miten Ronia asiassa autettiin.

Jakson lopussa pohditaan, miten väkivaltaan ja väkivallan uhkaan voitaisiin puuttua paremmin. Tutustu myös väkivallan ehkäisyn kampanjaan osoitteessa nyrkkisääntö.fi.

Tästä podcastiin!

Kahden kahvihuoneen väkeä - "Alalla siedetään liikaa oman väen huonoa käytöstä"

Hierarkia ja selkeät roolit ovat hoitotyössä tärkeitä – mutta alalle on jämähtänyt myös valta-asetelmia noviisien ja konkareiden, johdon ja alaisten sekä lääkärien ja hoitajien välille.  Miten kahtiajakoa voidaan purkaa? Sairaanhoitaja Janina Rosenqvist sekä osastonhoitaja Marika Nyqvist kertovat.

Jakson lopussa tutkitaan, millaisia vaikeuksia Helsingin palkanmaksuongelmat ovat monelle sote-alan työntekijälle aiheuttaneet.

Tästä podcastiin