Oletko maksanut jäsenmaksuja liian vähän tai liikaa? Näin asiat hoituvat

Tehyn jäsenpalvelut käy läpi jäsenmaksuja ajalta 1.7.–31.12.2023. Jos jäsenmaksuissasi on puutteita, maksut kannattaa huolehtia kuntoon. Jos olet maksanut jäsenmaksuja liikaa, saat palautusta.

Jäsenet, joilla on maksuissa puutteita, saavat huomautuskirjeen maaliskuun aikana. Tarkista ja maksa mahdolliset puuttuvat jäsenmaksusi asiointipalvelussa. Palvelussa voit myös ilmoittaa jäsenmaksuvapautuksesta. Kirjaudu asiointipalveluun jäsennumerollasi tai pankkitunnuksillasi.

Jos työnantajasi on perinyt jäsenmaksut palkastasi automaattisesti, tarkista palkkalaskelmastasi, että jäsenmaksut näkyvät laskelman kohdassa ”ay-jäsenmaksut” tai ”jäsenmaksut”. Jos niitä ei näy, ole yhteydessä palkanlaskijaasi.

Huolehtimalla jäsenmaksut kuntoon jäsenyytesi jatkuu normaalisti ja säilytät jäsenetusi ja palvelumme.

Jos maksoit jäsenmaksua vuonna 2023 liikaa, saat palautusta. Palkansaajan jäsenmaksu on 1,1 % veronalaisesta palkkatulosta, enintään 600 euroa vuodessa. Jäsenet, jotka ovat maksaneet jäsenmaksua yli 600 euroa, saavat palautuksena ylimenneen jäsenmaksun. Pienin palautettava summa on 10 euroa.

Palautus maksetaan 15.4. siihen tilinumeroon, joka on Tehyn jäsenrekisterissä. Oma tilinumero kannattaa tarkistaa asiointipalvelussa ja lisätä se tarvittaessa iban-muotoisena. Jos tilinumero puuttuu tai on virheellinen, palautus ei lähde maksuun. Kirjaudu asiointipalveluun jäsennumerollasi tai pankkitunnuksillasi. Tilinumeroa ei voi ilmoittaa puhelimitse tai sähköpostitse.