Helmikuun kuukauden webinaari: Kohti monimuotoisempaa perheystävällisyyttä

Tehy järjestää kuukausittain webinaarin, jossa käsitellään ajankohtaisia työelämän teemoja. Webinaari on verkon kautta seurattava luento, johon voi osallistua vaikka kotoa käsin. Pääset myös esittämään kysymyksiä kouluttajalle.

Helmikuun webinaarin aiheena on erilaisia perhetilanteita ja perhemuotoja huomioiva perheystävällisyys työpaikalla. Aiheesta kouluttaa Monimuotoiset Perheet -verkostossa työelämän erityisasiantuntijana toimiva Tiina-Emilia Kaunisto.

Webinaarissa kuulet, miten erilaisissa perhetilanteissa olevia työyhteisön jäseniä on mahdollista tukea juuri heille tyypillisissä arjen haasteissa. Luvassa on myös neuvoja kriisitilanteisiin, kuten työyhteisön jäsenen tukemiseen hänen puolisonsa tai lapsensa menehtyessä tai hänen erotessaan puolisostaan.

- Koulutuksen myötä saat työyhteisöösi vinkkejä, miten tukea esimerkiksi uusperheen tai sateenkaariperheen sosiaalista vanhempaa, yhden vanhemman perheen huoltajaa, kahden kulttuurin perheen vanhempaa, kaksosten tai kolmosten vanhempaa, adoptioperheellistä ja sijoitetun lapsen perhehoitajaa työn ja perhearjen yhteensovittamisessa, Kaunisto kertoo.

Koulutuksessa huomioiduiksi eivät tule vain lapsiperheelliset vaan myös lapsettomat, jotka saattavat tarvita perheystävällisiä joustoja esimerkiksi lapsettomuuskriisin tai lapsettomuushoidoissa käymisen vuoksi.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot Tehyn koulutuskalenterissa www.tehy.fi/koulutus.

Osallistumislinkki ja ohjeet toimitetaan ilmoittautuneille jäsentiedoista löytyvään sähköpostiosoitteeseen. Lähetykset tallennetaan. Muista myös edellisten Kuukauden webinaarien tallenteet! Löydät ne osoitteesta www.tehy.fi/kuukaudenwebinaari.

Tervetuloa mukaan webinaariin!