Tehy ja SuPer: #minullaonoikeus hyvään palkkaan ja työoloihin, #sinullaonoikeus hyvään hoitoon

Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattijärjestö Tehy ja Suomen lähi- ja perushoitajaliitto SuPer ovat kampanjoineet kevään neuvottelukierroksen yhteydessä #MeidänKaikkienAsia-teemalla. Kampanja jatkuu mm. uudella tänään julkistetulla videolla.

#MeidänKaikkienAsia-kampanja muistuttaa, että hoitajapula on vakava ongelma, jonka vaikutukset näkyvät laajasti paitsi sote- ja varhaiskasvatusalan työpaikoilla myös kaikkien kansalaisten arjessa. Hoitajapula on meidän kaikkien asia.

Tänään kampanja jatkuu mm. #minullaonoikeus-videolla, jossa 2 hoitajaa kertoo oikeudestaan hyviin työoloihin ja parempaan palkkaan. Toisaalta hoitajat myös kertovat kansalaisten oikeudesta hyvään hoitoon - #sinullaonoikeus.

Tehy ja SuPer julkaisivat helmikuun alussa sote-alan kriisin ratkaisuksi viiden vuoden pelastusohjelman, jonka avulla nostettaisiin hoitajien peruspalkkatasoa vuosittain 3,6 %. Pelastusohjelman avulla lisättäisiin alan vetovoimaa ja torjuttaisiin hoitajapulaa, joka uhkaa kansalaisten perustuslain mukaista oikeutta hoitoon.

#minullaonoikeus #sinullaonoikeus

Jaa video sosiaalisessa mediassa: Youtube | Facebook | Twitter | TikTok