Opiskele asiakkaan verkko-ohjausta maksutta

Tehyläisille on tarjolla mahdollisuus pilotoida aivan uusia sosiaali- ja terveysalan MOOC-opintoja verkossa. MOOC-opinnot (massive open online course) ovat verkossa avoimia, itsenäisesti suoritettavia kursseja.

Kuva: IStock

Tarjolla olevat maksuttomat opinnot ovat:

Perusteiden kurssilta saat eväitä verkkovuorovaikutukseen, nettietikettiin sekä onnistuneen verkkovuorovaikutuksen ja oman verkko-ohjauksen suunnitteluun. Saat myös vinkkejä erilaisten sovellusten hyödyntämisestä osana verkkovuorovaikutusta.

Soveltavalla kurssilla syvennytään lisää mm. verkko-ohjaustarpeen arviointiin, verkko-ohjauksen suunnitteluun, toteutukseen ja arviointiin.

Näinä aikoina yhä useamman tehyläisenkin työ on siirtynyt osin verkkoon. Kurssit antavat hienon mahdollisuuden saada eväitä asiakastyöhön verkossa, ja niiden antia voi soveltaa varmasti monessa työssä. Opinnot voi suorittaa joustavasti ja itselle sopivana aikana verkossa, pieni palanen kerrallaan, toteavat yhteistyössä Tehyä edustavat koulutuspoliittinen asiantuntija Kirsi Coco ja koulutussuunnittelija Maiju Toivonen.

Ilmoittaudu opintoihin 7.6. mennessä:

Opintojen suoritusaika on tällä hetkellä joustava. Kurssien tuotannosta ovat vastanneet Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu ja Metropolia Ammattikorkeakoulu. Opinnot on tuotettu osana Laurea-ammattikorkeakoulun koordinoimaa, opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittamaa SotePeda 24/7 -hanketta. Hankkeen tavoitteena on lisätä monialaista osaamista sote-alan digipalvelujen käyttöön ja kehittämiseen​.

Syksyllä on luvassa vielä lisää uutuuksia, mm. avoimen ammattikorkeakoulun opintoja jäsenetuhintaan. Seuraathan tiedotusta elokuun alussa.