Muutosvoima kuvastaa Tehyn tavoitteita ja asennetta – tutustu uuteen brändiimme ja anna palautetta verkkosivuistamme

Alkuvuodesta aloitettu brändiuudistus on edennyt brändin sekä uuden tehy.fi:n beta-version käyttöönottoon. Molemmat julkistettiin keskiviikkona 27. lokakuuta. Tehyn brändikäsikirja kuvaa, mistä brändimme rakentuu ja kuinka jokainen tehyläinen voi olla osa sitä.

Brändityö ja uudet verkkosivut on toteutettu kummatkin laajassa vuorovaikutuksessa jäsenten, yhteistyöjäsenjärjestöjen ja henkilöstön kanssa. Työpajoista, tapaamisista ja kyselyistä saatua tietoa on hyödynnetty molempien muotoilussa niiden eri vaiheissa.

Brändityö ja verkkosivu-uudistus ovat osa Tehyn strategian toteuttamista; ne tuovat tehoa ja vaikuttavuutta.

Brändiämme toteuttamaan tarvitaan jokaista

Brändimme ytimessä on muutosvoiman käsite, joka kuvastaa Tehyn tavoitteita ja asennetta, jolla tavoitteiden eteen tehdään töitä. Uuden brändin johtoajatuksena on:
”Tunnemme alamme, ajamme rohkeasti etuamme, olemme lähellä.”

– Muutosvoima on sanoitusta yhteiselle rohkeudelle ja tahdolle toimia. Ja kun tilanne vaatii, muutosvoimasta tulee joukkovoimaa. Emme pelkää ajaa yhdessä etuamme, kun sen aika on, sanoo viestintäpäällikkö Salla Rajala.

Brändi rakentuu teoista, yhteisesti jaetuista kokemuksista, kohtaamisista ja viestinnästä, joilla niitä tehdään näkyviksi. Mukaan brändiämme toteuttamaan tarvitaan jokaista tehyläistä: jäseniä, toimijoita ja henkilöstöä.

– Se, mitä eri henkilöt tekevät ja sanovat Tehyn puolesta, antaa Tehylle julkiseen keskusteluun kasvot, äänen ja vaikuttavuuden.

Brändiuudistus vaikuttaa myös visuaaliseen ilmeeseemme. Sitä on päivitetty ja uusi ilme otetaan käyttöön vaiheittain. Ensimmäisessä vaiheessa uusi ilmeemme näkyy uudistetuilla verkkosivuilla ja some-kanavissa sekä Tehyn käytössä olevissa ilmoitus- ja asiakirjapohjissa.

– Jo kesällä saimme esimakua uudesta brändistämme taiteilija Meeri Koutaniemen ja Tehyn yhteisen Kasvokkain – tarinoita ihmisen ja työn arvosta -näyttelyn myötä. Nyt jatkamme brändin tuomista esille esimerkiksi syksyn jäsenkampanjassa, sanoo Rajala.

Jätä kommenttisi uusista verkkosivuistamme

Varsinaiset verkkosivut julkaistaan marraskuun lopussa. Beta-vaiheessa sivusto ei ole vielä valmis. Sivuston kautta voi kuitenkin liittyä esimerkiksi jäseneksi tai kirjautua asiointipalveluun.

– Beta-vaiheen aikana haluamme kuulla käyttäjien mielipiteitä sivuston toimivuudesta ja asioiden löydettävyydestä. Kehitysehdotukset ja muut huomiot ovat todella tärkeitä. Niiden avulla voimme kehittää sivustoa vastaamaan jäsenten toiveita, toteaa Rajala.

Palautteen ja kehitysehdotusten jättäminen onnistuu beta-sivustolla aukeavassa pop-up-ikkunassa.