MIELI ry palkittiin Kivisimpukka-kunniamitalilla mielenterveyden edistämisestä

Tehyn mielenterveys- ja päihdetyön jaosto on myöntänyt MIELI Suomen Mielenterveys ry:lle vuoden 2023 Kivisimpukka-kunniamitalin.

Kuva: Anne Lindgren

Kivisimpukka-kunniamitali myönnettiin MIELI ry:lle sen tekemästä ansiokkaasta työstä mielenterveyden hyväksi.

MIELI ry:n Kriisipuhelimeen tuli vuoden 2022 aikana ennätysmäärä soittoyrityksiä, yhteensä 400 398 kappaletta. Myös vastattujen puheluiden määrässä päästiin uuteen ennätykseen. Tämä kertoo valtavasta keskusteluavun ja mielenterveyden tuen tarpeesta yhteiskunnassamme, johon MIELI ry on toiminnallaan pystynyt vastaamaan erityisellä tavalla.

MIELI Suomen Mielenterveys ry on yksi maailman vanhimmista mielenterveysalan kansalaisjärjestöistä. MIELI ry on toiminut 125 vuotta mielenterveystyön tekijänä, uudistajana ja innoittajana. MIELI ry vahvistaa kaikkien Suomessa asuvien mielen hyvinvointia ja tukee haavoittuvassa elämäntilanteessa olevia.

Kivisimpukka-kunniamitali myönnetään merkittävälle suomalaiselle mielenterveysalan vaikuttajalle. Tänä vuonna jaettu kunniamitali on kuudes. Suomen Mielenterveyshoitoalan liitto (SMTHL) aloitti kivisimpukkatunnustuksen jakamisen ja Tehyn mielenterveys- ja päihdetyönjaosto jatkaa kunniamitaliperinnettä. Vuoden 2023 kunniamitali luovutettiin MIELI ry:lle 9.11. 2023 Tehyn mielenterveys- ja päihdejaoston opintopäivillä Helsingissä.

Tehyn mielenterveys- ja päihdejaosto

Kiinnostuitko Tehyn mielenterveys- ja päihdejaoston toiminnasta? Lue lisää ja liity jaostoon mukaan!