Kuva: Placeit

Jäsenkortti siirtyy mobiiliin

Muoviset Tehyn jäsenkortit jäävät historiaan 31.12.2020. Jatkossa jäsenkortti löytyy ainoastaan Tehyn mobiilisovelluksesta, jonka voit ladata kännykkääsi vaikka heti.

Tehyn mobiilisovellus kannattaa ladata viimeistään nyt kännykkään. Vuoden alusta alkaen jäsenkortti toimii ainoastaan mobiilisovelluksessa, ja sen avulla todistat jäsenyytesi. Jos sinulla on jo Tehyn mobiilisovellus, uusi jäsenkortti on jo käytössäsi. Mobiilikortin latausmahdollisuudesta ilmoitetaan jäsenille tekstiviestillä joulukuun alussa.

Asenna sovellus: https://tehysovellus.fi

Kun lataat ja kirjaudut Tehy-sovellukseen 31.12.2020 mennessä, osallistut arvontaan, jossa palkintoina on:

• 5 kpl 200 euron arvoisia S-ryhmän lahjakortteja
  • 1 kpl 500 euron arvoinen Holiday Clubin lahjakortti (arvonnan säännöt)

Tehyn mobiilisovellus kannattaa ladata myös siksi, että se tuo kaikki Tehyn edut ja palvelut kännykkääsi. Sovelluksella voit hoitaa näppärästi omia asioitasi, esimerkiksi:

• päivittää jäsentietojasi
  • ilmoittautua koulutuksiin
  • lunastaa etukoodeja tai
  • suositella Tehyä kollegalle tai tuttavalle

Löydät sovelluksesta lisäksi luottamusmiehesi ja ammattiosastosi yhteystiedot, uutisia ja erilaisia kyselyjä. Myös äänestäminen Tehyn vaaleissa tapahtuu sovelluksessa; pidäthän jäsentietosi ajan tasalla.

UKK

Olemme koonneet vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Tekniset ongelmat

Mahdollisista sovelluksessa ilmenevistä vikatilanteista voit ilmoittaa täällä.

Jos olet unohtanut tunnuksesi, ohjeita saat täältä.

Käyttäjän Tiina Kirssi kuva

Hei,

Miten mobiili jäsenkortti on yhtään ekologisempi jos tankkausedun takia täytyy tilata st1:n oma kortti?

Käyttäjän Mirka Mäntylä kuva

Hei,

polttoaine-edun saaminen ei edellytä käteisalennuskortin tilaamista, mahdollisuus on myös ladata ST1-sovellus puhelimeen.

Siirtyminen muovikortista mobiilijäsenkorttiin ei vaikuta ST1:n polttoaine-etuun. Jatkossakin tehyläiset voivat tankata jäsenetuhintaan ST1-asemilla.  ST1:llä ei kuitenkaan vielä ole Tehy-sovellukseen yhdistettävää mobiilitankkausmahdollisuutta. Tällä hetkellä polttoaine-edun voi lunastaa

Mirka Mäntylä
tiedottaja

Käyttäjän Tiia Rajala kuva

Yritin tuossa selvitellä miten saan tehyn polttoaine-edun käyttööni ST1-asemilla. Latasin ST1-way sovelluksen, mutta sinnehän ei mihinkään saa kirjattua Tehyn jäsenyyttä. Miten (yksityiskohtaisesti selittäen) edun saa käyttöönsä?

Hei

ST1:n sovellus sisältää saman edun kuin Tehyn jäsenkortti. Sovellukseen ei tarvitse merkitä Tehyn jäsenyyttä.

Käyttäjän Tiia Rajala kuva

Kiitos selvennyksestä! :)

Käyttäjän Tommi Messi kuva

En itse innostu aiheesta jossa kaikki laitetaan puhelimeen. Jos ei voi tankata autoa muovikortilla on jo ihan tavattoman laiska ihminen. Pakottaako Tehy jatkossa laittamaan myös muita henkilö ja koulutus kortteja puhelimeen? En pidä todellakaan ajatuksesta, että kaikki tiedot ovat jossakin laitteessa. Digiloikka on jees mutta pakotettuna se tuntuu ahdistavalta. Puhelin on soittamiseen ja yhteydenpitoon ei mikään ID jatke.

Hei

ST1 sivulla on vaihtoehto joko sovellukselle tai muovikortille. Voit tilata itsellesi uuden muovikortin osoitteesta https://kirjaudu.st1.fi/. Jos olit jo rekisteröitynyt Tehyn jäsenkortilla, voit käyttää palveluun rekisteröimääsi sähköpostiosoitetta.

Käyttäjän Jenni Niskanen kuva

Latasin sovelluksen, mutta siellä ei voi muuttaa ammattiosastoa omista tiedoista, muut tiedot kyllä voi. Miten se tapahtuu? En osannut myöskään tuota st1 sovellusta käyttää. Kortin tilaaminen ei ole ainakaan kätevää noilta sivuilta. Mutta kokeillaan kun jaksaa taas uudella innolla joskus. Harmi, että meni noin vaikeaksi.

Hei

Tehyn sovelluksessa on rajatumpi jäsentietojen muokkauksen mahdollisuus kuin verkkosivuille kirjauduttaessa. Ammattiosaston muutos onnistuu tehy.fi sivujen asiointipalvelun kautta.

Käyttäjän Jari Väisänen kuva

Miten käyttäjät, joilla ei ole älypuhelinta?

Itsellä on, mutta uskompa olevan käyttäjiä paljon joilla ei ole.

Käyttäjän Mirka Mäntylä kuva

Hei,

jos kysymys koskee sitä, että miten jatkossa Tehyn jäsenyyden voi todistaa, niin asiointipalvelusta ja verkkosivuilta voi tulostaa itselleen jäsenyystodistuksen. Sen avulla voi todistaa jäsenyyden ilman Tehy-sovelluksen lataamista.

Mirka Mäntylä

Käyttäjän Seija Meriläinen kuva

ST1 sovellus pyytää lupaa hallinnoida puhelinta ja soittaa puheluita. En voi antaa lupaa sellaiseen. Miten tietoturva tämän kolmannen osapuolen osalta on varmistettu.

Hei

Tehy ei voi vaikuttaa ST1:n sovelluksen toiminnallisuuteen tai tietoturvakäytäntöihin. ST1 on kotimainen arvostettu yhtiö, eikä Tehyllä ole syytä epäillä yrityksen järjestelmien tieoturvaa. Luonnollisesti valinnan tekee käyttäjä, antaako hän sovellukselle luvan toimia puhelimessaan.

Käyttäjän Anu Kero kuva

Loistohomma! Tervetuloa nykyaikaan Tehy! Sovellus on ollut käytössäni jo siitä lähtien kun se on ollut mahdollista. Toimii moitteettomasti 😊

Käyttäjän Emilia Leponiemi kuva

Mitäpä jos jäsenellä on käytössään vanha puhelin kuten 3210 joka ei tue minkäänlaista mobiilisovellusta. Kustantaako tehy silloin uuden puhelimen?! Mieluusti ottaisin ihan vaan sen muovisen kortin. Tässä voisi olla edes vaihtoehtona, että halutessaan muovisen kortin voisi tilata jäsensivujen kautta. Huono uudistus jossa ei ole kyllä jäseniä ajateltu pätkääkään!

Käyttäjän Jan-Olof Eriksson kuva

Hei, kiitos palautteestasi.

Jos omaan puhelimeen ei saa sovellusta, jäsenyyden voi todistaa muilla tavoin. Ks usein kysytyt kysymykset www.tehy.fi/fi/mobiilisovellus

Käyttäjän Arja Janhunen kuva