Medlemskortet flyttas till mobilen

Tehys medlemskort i plast går till historien den 31 december 2020. Framöver kommer medlemskortet att finnas endast i Tehys mobilapp, som du genast kan ladda ner i din mobil.

Image text
Bild: Placeit

Det är bra att ladda ner Tehys mobilapp i din telefon redan nu. Från och med början av nästa år finns medlemskortet endast i mobilappen, och med hjälp av den bevisar du ditt medlemskap. Om du redan har laddat ner Tehys app har du tillgång till det nya medlemskortet.

I början av december informerar vi medlemmarna per SMS om möjligheten att ladda ner det mobila medlemskortet.

Installera appen: https://tehysovellus.fi

När du laddar ner Tehy-appen före 31.12.2020 deltar du i utlottningen av följande priser:

• 5 st. presentkort à 200 euro till S-gruppen
  • 1 st. presentkort à 500 euro till Holiday Club.

Ett annat skäl till att ladda ner Tehys mobilapp är att den ger dig alla Tehys förmåner och tjänster i din mobil. Med appen kan du behändigt uträtta alla ärenden som gäller ditt medlemskap, till exempel:

• uppdatera dina medlemsuppgifter
  • anmäla dig till utbildningar
  • lösa ut förmånskoder
  • rekommendera Tehy till en kollega eller en bekant.

I Tehy-appen hittar du även kontaktuppgifterna till din förtroendeman och din fackavdelning samt nyheter och olika enkäter. Du röstar även i Tehys val i appen.

Tekniska problem

Om du upptäcker fel eller problem i appen kan du meddela om dem här.

Om du har glömt dina användarkoder hittar du anvisningar här.

Vanliga frågor och svar

1. Hur och var kan jag ladda ner det mobila medlemskortet?

Du kan ladda ner det mobila medlemskortet i din smarttelefon antingen i AppStore eller Google Play, beroende på operativsystemet i din mobil. Tehys mobila medlemskort finns i Tehy-appen. Du kan ladda ner appen kostnadsfritt på https://tehysovellus.fi.

2. Jag har redan tidigare laddat ner Tehys mobilapp, behöver jag göra någonting nu?

Om du redan har laddat ner Tehys mobilapp i din telefon behöver du inte ladda ner den igen. Mobilappen fungerar redan nu som medlemskort och även efter 1.1.2021.

3. Jag har ett medlemskort i plast. Vad ska jag göra med det och kan jag ännu använda det någonstans?

Medlemskorten i plast upphör att gälla från och med 1.1.2021. Efter det kan du inte längre lösa ut förmåner eller bevisa ditt medlemskap med det. Det är bra att förstöra plastkortet. Av säkerhetsskäl ska du klippa kortet itu och slänga det i blandavfallet på grund av magnetremsan.

4. Varför har ni bytt plastkortet till ett mobilt kort?

Ett medlemskort i mobiltelefonen är ett ekologiskt och kostnadsmässigt sett mer förnuftigt alternativ än ett plastkort. Dessutom är det enklare att ta med sig ett mobilt medlemskort, och du kan även minska antalet kort som du bär omkring på i din plånbok.

5. Hur får jag i fortsättningen tillgång till bensinförmånen på ST1?

Övergången från plastkort till mobilt medlemskort inverkar inte på bensinförmånen på ST1. Även framöver kan tehyiter tanka till medlemsförmånspris på ST1:s stationer. På ST1 finns det dock inte ännu möjlighet till mobiltankning som kan kopplas till Tehy-appen. För närvarande kan du lösa ut förmånen genom att antingen ladda ner appen ST1 Way, som är ST1:s egen mobilapp, eller beställa ST1:s kontantrabattkort via länken invid kirjaudu.st1.fi.

6. Jag har ingen smarttelefon, hur får jag framöver tillgång till förmåner?

Det är möjligt att skriva ut ett medlemsintyg på Tehys webbplats. Med hjälp av det kan du visa upp ditt medlemskap i Tehy när du använder en förmån. Du hittar intyget när du loggar in på förstasidan. Efter att du har loggat in ser du alternativet Intyg över Tehys medlemskap i menyn under Medlemsservice och egna uppgifter.

7. Kan jag använda mobilkortet utan internetanslutning?

Tehy-appen kräver internanslutning för att fungera, så du kan inte heller använda mobilkortet utan anslutning.