Tehyn puheenjohtaja valitaan 3. - 6.6.2013 liittokokouksessa

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehyn VIII liittokokous pidetään 3. – 6.6.2013 Helsingissä Messukeskuksessa. Kokouksen teemana on ”Sinä olet Tehy”.

Tehyn liittokokoussivut ja liittokokoustunnus löytyvät internetistä
www.tehy.fi/vaalit/

Liittokokouksessa valitaan järjestölle uusi puheenjohtaja nykyisen puheenjohtajan Jaana Laitinen-Pesolan jättäessä tehtävänsä.

Puheenjohtajaehdokkaita on tähän mennessä ilmoittautunut 5. He ovat Kim BergVaasasta, Anna-Leena Brax Alavieskasta, Kati Jetsu Jyväskylästä, Marjut McLean Tampereelta ja Rauno Vesivalo Porista.

Ehdokkaiden lyhyet esittelyt löytyvät internetistä
www.tehy.fi/vaalit/puheenjohtajaehdokkaat/

Puheenjohtajaehdokkaat lähtevät helmi-maaliskuussa maakuntakiertueelle, jonka aikana Tehyn jäsenistöllä on mahdollisuus esittää ehdokkaille kysymyksiä järjestön tulevaisuudesta.

Tehyn ensi keväänä pidettävissä vaaleissa (äänestysaika 27.3. – 16.4.) valitaan 60 edustajaa Tehyn valtuustoon. Vaaleissa valitaan myös 290 liittokokousedustajaa, jotka valitsevat liitolle uuden puheenjohtajan.

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehyyn kuuluu 153 000 koulutettua alan ammattilaista, mm. bioanalyytikoita, ensihoitajia, fysioterapeutteja, hammashoitajia, kätilöitä, laboratoriohoitajia, lastenhoitajia, lähi- ja perushoitajia, lääkintävahtimestari-sairaankuljettajia, mielenterveyshoitajia, osastonhoitajia, röntgenhoitajia, sairaanhoitajia, suuhygienistejä, terveydenhoitajia, toimintaterapeutteja ja ylihoitajia. Tehy on Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n jäsen.

Lisätietoja:

Tehyn viestintäjohtaja Katri Lindqvist, gsm 040 588 3431 tai