Peruspalveluministeri Paula Risikolle Toini Nousiainen –mitali

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehy luovutti tänään järjestyksessä 7. Toini Nousiainen –mitalin peruspalveluministeri Paula Risikolle tunnustuksena pitkäaikaisesta ja pitkäjänteisestä työstään sekä koulutetun hoitohenkilöstön että naisten aseman puolesta suomalaisessa yhteiskunnassa.

Perusteluissa todetaan, että ministeri Risikko on toiminut pitkään sekä terveydenhuollon ammattilaisena että tehyläisten kouluttajana. Hän on myös entinen tehyläinen. Yhteistyö ja vaikuttaminen on jatkunut hänen ministeri- ja kansanedustajakautenaan. Terveydenhuollon ammattilaisen taustan omaavana ministeri Risikko on nähnyt hoitohenkilökunnan merkityksen sosiaali- ja terveyspalveluiden tuottamisessa.

Toini Nousiainen –mitali myönnetään henkilölle, joka on toiminnallaan edistänyt tasa-arvoa ja tuonut merkittävästi esiin hoitohenkilökunnan työtä sekä merkitystä. Toini Nousiainen vaikutti aikanaan ratkaisevalla tavalla Tehyn perustamiseen silloisesta kuudesta alan eri ammattijärjestöstä  ja hän toimi Tehyn ensimmäisenä puheenjohtajana vuosina 1982 – 1985. Nousiainen on Tehyn kunniapuheenjohtaja.

Lisätietoja:

viestintäjohtaja Katri Lindqvist, gsm 040 588 3431