Saitko uusia kollegoja? Auta heidät työuran alkuun ja kerro Tehystä

Varma kevään merkki on, kun työpaikalle saapuu uusia työkavereita. He tulevat kesätöihin, harjoitteluun tai ovat juuri valmistuneet ammattiin ja siirtyvät työelämään. Ihanaa saada uusia kollegoja! Perehdytyksen ja tutustumisen lomassa kannattaa kertoa myös Tehystä.

Työelämään siirtyminen on aina jännittävää ja erikoista, ja etenkin nyt, kun työehtosopimusneuvottelut ovat kesken. Aihe on pinnalla mediassa ja tietysti keskusteluja käydään myös työpaikoilla. Hoitajapula on tosiasia ja se on ratkaistava. Tämä on meidän kaikkien asia. Yhteinen asiamme on myös se, että otamme uusien työntekijöiden kanssa puheeksi Tehyn jäsenyyden.

Tutkimusten mukaan suurin syy siihen, että ammattijärjestöön ei liitytä, on se, että kukaan ei ole kertonut jäsenyydestä.

Mutta senhän me voimme yhdessä taklata.  Nämä ovat valtavan suuria asioita, mutta tehyläiset, muistetaan: meidän kaikkien asia – on myös kertoa uusille työkavereille Tehyn jäsenyydestä.

Uudet sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattilaiset valmistuvat hienoihin ammatteihin. Työ on todella arvokasta sille asiakkaalle tai potilaalle, joka hoitoa saa. Sosiaali-, terveys- ja kasvatusalan ammattilaiset valmistuvat hienoon ammattiin, jossa usein ollaan korvaamattomia. Meidän kokeneempien alallamme työskentelevien tehtävä on tukea ja opastaa näitä tulevaisuuden tekijöitä. Vastataan kysymyksiin, neuvotaan hankalissa paikoissa ja muistetaan kysyä, onko kaikki ok.

Jos uusi kollega on tullut kesätyöntekijäksi, muistathan varmistaa, että hänellä on opiskelijajäsenyys kunnossa ja näin ollen hän saa Tehyn tuen jo opiskeluaikana. Jos uusi työntekijä on jo valmistunut ammattiin, niin opiskelijajäsenyys pitää vaihtaa varsinaiseksi jäsenyydeksi liittymällä Tehyyn

Uusille työkavereille voi kertoa, että me Tehyssä tavoittelemme parempaa työelämää. Jokainen jäsen on mukana tekemässä työelämästä ja sote- ja kasvatusalan palveluista parempia, parantamassa työehtoja ja palkkoja sekä lisäämässä muutosvoimaa, joskus myös joukkovoimalla. Jäsenyys on myös kannanotto alan arvostuksen puolesta! Kerro myös jäseneduista ja miten itse olet hyötynyt jäsenyydestä. Muistuta myös oman työpaikan luottamusmiehestä. Lisää vinkkejä suositteluun löytyy Tehyn nettisivuilta.

Muistathan suositellessasi kerryttää suosittelijapisteitä itsellesi ja kehottaa liittyvää merkkaamaan liittymislomakkeelle jäsennumerosi! Näin olleen pääset lunastamaan hienoja palkintoja Tehyn palkitsemiskaupasta. Tällä hetkellä palkitsemme erityisen hyvin suosittelusta: kun hankit 5 työssäkäyvää jäsentä ajalla 15.2.–15.6., saat 325 € arvoisen palkinnon. Lue lisää kampanjasta.

Ole aktiivinen, ja pidä huolta tulevaisuuden työkavereista suosittelemalla Tehyn jäsenyyttä! Muista, se on meidän kaikkien asia!