Tehy on sosionomien liitto

Tehy perustaa sosiaalialan verkoston sosionomijäsenten tueksi. Verkoston myötä sosiaalialan koulutukset ja tapahtumat lisääntyvät Tehyn toiminnassa ja näkyvät entistä paremmin.

Kuva: iStock

Tehyläiset sosionomit vaikuttivat aktiivisesti sosiaalialan verkoston syntyyn, ja toivon aktiivisuuden jatkuvan. Lähde sinäkin, sosionomi, ajamaan omia etujasi! Liity aktiiviseen joukkoomme, jossa annetaan ideoiden lentää ja kehitetään uudenlaista ammattiliittoa myös sosionomeille!

Media puhuu valitettavan usein ”hoitajaliitosta”. Tehy on sosiaali- ja terveydenhuollon ammattiliitto, johon kuuluu hoitajien lisäksi myös muun muassa kasvatus- ja kuntoutusalan ammattilaisia. Sosionomit eivät tiedä voivansa kuulua Tehyyn, joten he jäävät vaille tehyläisille tarjottavia etuja.

Miksi sosionomin kannattaa kuulua Tehyyn?  Vastaisuudessa Tehy neuvottelee sosiaalialan työehdoista uuden sote-sopimuksen ansiosta entistä tehokkaammin. Kauan odotettu sote-sopimus tulee voimaan 1.9.2021.

Tehy ja SuPer saavuttivat sote-sopimuksen yhteistyössä. Tehy ja SuPer edustavat yhdessä noin 80 prosenttia sote-alan ammattilaisista.  Mitä enemmän järjestäytyneitä on, sitä paremmin pystymme valvomaan jäsenten etua. Sosiaalialan ammattilaisen kannattaa kuulua Tehyyn ja vaikuttaa sitä kautta sosiaalialan työehtoihin.

Sosiaalialan ammattilaisena sosionomi työskentelee valtavan laajalla työkentällä: lastensuojelussa, päihdetyössä, perhetyössä, varhaiskasvatuksessa, nuorisotyössä, järjestötyössä jne. Työllistymismahdollisuuksia on paljon. Sosionomit toimivat usein moniammatillisessa työryhmässä, johon he tuovat oman ammattitaitonsa.