Liity Tehyyn

Tervetuloa joukkoon, olet tekemässä olet tekemässä viisaan ratkaisun.

Valmistunut | Opiskelija | Kaksoisjäsenyys | Opettaja | Liiton vaihto

Kaikki liittyneet saavat pienen yllätyslahjan. Jäsen saa valita, ottaako lahjan vai lahjoittaako hyväntekeväisyyteen.

Jos tarvitset apua liittymisessä, voit jättää yhteydenottopyynnön. Voit myös soittaa jäsenpalveluun (09) 5422 7200 (maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin).

Asiointipalvelussa voit ilmoittaa uuden työnantajan. Tehy toimittaa jäsenmaksun perintävaltakirjan työnantajalle.

Opiskelijajäsenyys

Opiskelijajäsenyys on ensimmäistä sosiaali- ja terveysalan tutkintoa opiskelevalle täysin maksuton. Liity opiskelijajäseneksi heti, kun aloitat opiskelusi!

Jäsenyys alkaa lomakkeen allekirjoituspäivästä ja on voimassa ilmoittamaasi valmistumispäivään asti.

Valmistumistuttuasi sinun pitää liittyä varsinaiseksi jäseneksi ammattiosastoon. Opiskelijajäsenyys ei jatku varsinaisena jäsenyytenä automaattisesti.

Jatko-opiskelija

Jos sinulla on jo yksi alan tutkinto ja jatko-opiskelet alan perustutkintoa eli toisen asteen- tai amk-tutkintoa (esim. lähihoitajasta röntgenhoitajaksi), liityt varsinaiseksi jäseneksi eli ammattiosaston jäseneksi. Jos opintosi ovat päätoimiset, sinun ei tarvitse opiskeluaikana maksaa jäsenmaksua. Vapautus koskee myös keikka- ja loma-aikojen töitä.

Jos sinulla on jo alan tutkinto ja opiskelet jatko-, täydennys- tai muun alan tutkintoa (esim. YAMK- tai ThM-tutkintoa), liityt Tehyn varsinaiseksi jäseneksi eli ammattiosaston jäseneksi. Jos opintosi ovat päätoimiset, sinun ei tarvitse maksaa jäsenmaksua opintojen palkattoman ajan osalta. Jos sinulla on palkkatuloja opintojen aikana, jäsenmaksu on 1,1 % palkkatuloista.

Päätoiminen opiskelija

Opiskelee keskimäärin vähintään kolme opintoviikkoa tai 4,5 opintopistettä opiskelukuukautta kohti tai opiskelee vähintään 25 tuntia viikossa (jos opiskelua ei mitata opintoviikkoina). Kotitehtäviä ja vastaavia ei lasketa mukaan.

Jos opiskelusi ei täytä päätoimisuuden kriteerejä, sinulta peritään normaali jäsenmaksu eli 1,1 % palkkatuloista.

Valmistunut

Opiskelujäsenyys ei muutu automaattisesti varsinaiseksi jäsenyydeksi. Valmistuessasi sinun pitää täyttää uusi liittymislomake. Sillä haet varsinaista jäsenyyttä.

Samalla lomakkeella voit liittyä

Varaa lomakkeen täyttämiseen 5–10 minuuttia. Täytä lomake tämänhetkisillä tiedoillasi.

Liittymisen jälkeen ilmoitat mahdolliset muutokset sähköisen asiointipalvelun kautta. Voimme palvella sinua parhaiten, kun jäsentietosi ovat ajan tasalla,

Liiton vaihto

Tervetuloa Tehyyn – olet tekemässä viisaan ratkaisun! Oman alan liittoon kuulumalla huolehdit omasta edunvalvonnastasi.

Täytä Tehyn liittymislomake

Vaihda edellisen liittosi jäsenmaksun perintä Tehyn jäsenmaksuperinnäksi. Anna liittymislomakkeessa Tehylle lupa lähettää perintävaltakirja työnantajalle.

Valtuuta liittymislomakkeella Terveydenhuoltoalan työttömyyskassa päättämään jäsenyys edellisessä työttömyyskassassasi. Näin kertyneet työssäolokuukaudet siirtyvät uuteen kassaan.

Kun saat vahvistuksen liittymisestäsi Tehyyn, ilmoita edellisen liiton jäsenrekisteriin erostasi.

Opettaja

Päätoimisen sosiaali- ja terveysalan opettajan kannattaa liittyä Tehyyn. Saat sekä jäsenedut että vakuutusturvan mahdollisia alan keikkatöitäsi varten. Saat myös ajankohtaisen tiedon alan muutoksista ja tutkimuksista.

Kaksoisjäsenyys Tehyssä

Tehyn jäsenenä voit saada apua työelämän ongelmiin myös toisen liiton luottamusmieheltä, jos työskentelet

• Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksella
  • teollisuudessa työterveyshuollossa
  • kirkon tai kristillisen järjestön palveluksessa.

Tehy on tehnyt yhteistyösopimukset Ammattiliitto Pron, Kirkon alat ry:n ja TTT:n kanssa. Sopimus mahdollistaa kaksoisjäsenyyden.

Tehystä eroaminen

Liiton vaihto on hyvä ratkaisu, jos vaihdat alaa ja siirryt kyseisen alan liittoon.

Katso lisätietoja eroamisesta

Liitetiedostot:
Liittymislomake ja jäsenmaksun työnantajaperintäsopimus

Lomaketta käytetään vain, jos ei ole mahdollisuutta käyttää sähköistä liittymistä. Tällä lomakkeella voit muun muassa liittyä Tehyn ammattiosaston jäseneksi ja/tai valtuuttaa työnantajan perimään jäsenmaksut suoraan palkastasi.