Osallistu asiakkaan itsemääräämisoikeutta käsittelevään webinaariin

Tervetuloa Tehyn sosiaalialan verkoston webinaariin 4.10.2022 kuuntelemaan ja keskustelemaan asiakkaan itsemääräämisoikeudesta. Ilmoittaudu mukaan viimeistään 2.10.

Asiakkaan itsemääräämisoikeuden kunnioittamista vai heitteille jättöä – milloin ja miten asiaan tulee puuttua? -webinaari pidetään 4.10.2022  klo 17–19. Webinaarissa käsitellään itsemääräämisoikeuteen liittyviä teemoja, kuten milloin ja miten itsemääräämisoikeuteen voidaan puuttua? Onko itsemääräämisoikeus kunnioittamista vai heitteille jättöä?

Luennoitsijana on vanhuusoikeuden tutkija ja yliopisto-opettaja Henna Nikumaa Itä-Suomen yliopiston hyvinvointioikeuden keskuksesta. Henna Nikumaa on kehuttu ja inspiroiva luennoitsija, joten luvassa on varmasti mielenkiintoinen esitys!

Webinaari on tarkoitettu kaikille asiasta kiinnostuneille tehyläisille, ja se on maksuton.

Ilmoittaudu mukaan viimeistään 2.10.2022 Tehyn koulutuskalenterin kautta.

Luennoitsija Nikumaa on toiminut 20 vuotta vanhustenhuollon eri tehtävissä. Hän on tehnyt sekä hoito- ja neuvontatyötä että kehittämis- ja tutkimustyötä. Viimeisimpänä hän on työskennellyt eri järjestöissä vastaten muistisairaiden ihmisten oikeuksien edistämiseen liittyvistä hankkeista. Hän on julkaissut  erityisesti sosiaali- ja terveydenhuollon ammattilaisille suunnattuja oppikirjalukuja ja artikkeleita ikääntyneiden oikeudellisista kysymyksistä.

Tule kuuntelemaan, kysymään ja keskustelemaan!

Lisätietoja: [email protected]