Jäsenilta: Hallitus vie meiltä rahat ja oikeudet – näin hallitusohjelma vaikuttaa tehyläisiin

Järjestämme tehyläisille verkossa jäsenillan, jossa käydään konkreettisin esimerkein läpi mitä Petteri Orpon hallitusohjelmassa suunnitellut toimet toteutuessaan todella tarkoittaisivat. Tule kuulolle tiistaina 3.10. klo 17.00–19.00.

Kuva: Jan-Olof Eriksson

Heikennysten vaikutuksista kertovat puheenjohtaja Millariikka Rytkönen, toiminnanjohtaja Else-Mai Kirvesniemi, johtaja Kirsi Sillanpää sekä STTK:n puheenjohtaja Antti Palola.

Heikennyslista on järkyttävä: vientialat määräävät hoitajienkin palkat, määräaikaiset työsopimukset vuodeksi ilman perusteita, suojelutyötä koskevan lainsäädännön kiristäminen, irtisanomissuojan heikentäminen, ensimmäisen sairauspoissaolopäivän palkattomuus, ympärivuorokautisen hoidon 0,7 mitoituksen lykkääminen ja aikuiskoulutustuen lakkauttaminen jne.

Tulemme tekemään kaikkemme, etteivät nämä naisvaltaista sote-alaa uhkaavat suunnitelmat toteudu. Keskiviikkona 20.9. osoitimme yhdessä mieltä, eikä tämä todellakaan jää siihen.

Osallistumislinkki ja -ohjeet lähetetään ilmoittautuneille sähköpostitse tiistain 3.10 aamupäivän aikana.

Ilmoittaudu tästä viimeistään 2.10.

Tilaisuutta ei tallenneta. Lisätiedot: [email protected]