Jäsenedut

Tehyn jäsenenä olet oikeutettu lukuisiin etuihin yhteistyökumppaneidemme kautta. Saat paljon työhösi ja vapaa-aikaasi liittyviä etuja.

Tunnuksia ja etukoodeja jäsenetuihin löydät omasta käyttäjätilistäsi kirjauduttuasi.

Vakuutukset

Jäsenyyteen sisältyvät vakuutukset

Tehyn vakuutusturva on yksi merkittävimmistä jäseneduista, jonka saat automaattisesti jäsenyytesi ollessa ajan tasalla. Tehyn vakuutusturva on räätälöity suoraan työelämän ongelmatilanteisiin. Vakuutusturvasi määrittelee se, toimitko työntekijänä, opiskelijana vai yrittäjänä.

Esimerkkejä vakuutuksista

• Oikeusturva- ja vastuuvakuutukset ovat voimassa sosiaali- ja/tai terveysalan työssä.
  • Vastuuvakuutus kattaa työssä tapahtuvia henkilö- ja esinevahinkoja.
  • Oikeusturvavakuutus turvaa työsuhteen riita- ja rikosasioissa.
  • Potilasvakuutus on potilasvahinkojen varalle. Se on itsenäiselle yrittäjälle pakollinen.
  • Työllistävän yrittäjän vakuutusturva kattaa toiminnan vastuu- ja oikeusturvavakuutuksen.
  • Oikeusturva- ja vastuuvakuutus sekä potilasvakuutus eivät ole voimassa vapaaehtoistyössä.
  • Vapaa-ajan tapaturmavakuutus on erikoisetu opiskelijajäsenille.

Jäsenkohtaiset vakuutukset

Työntekijä

Ammatinharjoittaja (0 työntekijää)

Yrittäjä + (1-3 työntekijää)

Yrittäjä (4 tai useampi työntekijä)

Opiskelija

Ammatillinen vastuu- ja oikeusturvavakuutus

Potilasvakuutus

X*

Yrittäjäjäsenten vakuutusturva

Järjestövakuutus

X**

Vapaa-ajan tapaturmavakuutus

Oikeus OP:n keskittäjäetuihin

Oikeus OP:n jäsenalennuksiin

X

* voimassa itsenäisen yrittäjän (yritysmuoto ei saa olla Oy, Ay, Ky tai Y-tunnukseton kevytyrittäjä) harjoittamassa terveyden- tai sairaanhoitotyössä. Yrittäjällä tulee olla suoritettuna sosiaali- ja terveysalan tutkinto. Koskee myös sivutoimisia yrittäjiä. Ei voimassa vapaaehtoistyössä.
** voimassa Tehyn tapahtumiin ja tilaisuuksiin osallistuttaessa.

Vakuutusten korvaussummat ja ehdot löytyvät OP:n ylläpitämiltä sivuilta. Linkki löytyy tämän sivun lopusta (vain kirjautuneille).

Lomaedut

Tehyn omat lomaedut

Tehy on hankkinut jäsentensä käyttöön eri puolelta Suomea Holiday Clubin lomaviikkoja, joita voi myös vaihtaa vietettäväksi ulkomaan kohteessa (RCI).

Lomaviikot arvotaan kaksi kertaa vuodessa. Ammattiosastojen jäsenillä ja opiskelijajäsenillä on mahdollisuus osallistua lomaviikkojen arvontaan. Arvonnasta vastaa Holiday Club. Lomaviikot haetaan ja varataan netissä.

Kirjauduttuasi Holiday Clubin tunnukset löytyvät omasta käyttäjätilistäsi.

Lue lisää kohteista

Muut lomaedut

Tehyläisenä saat etuja myös esimerkiksi risteilyistä ja kylpylälomista.

Katso lisää

Tehyn kalenteri

Tehyn jäsenet voivat tilata Tehyn jäsenkalenterin ilmaiseksi. Kalenterien tilausaika alkaa aina syksyisin, ja siitä kerrotaan Tehyn sivuilla tehy.fi/kalenteri

Kalenteri on normaali vuosikalenteri, jossa on vuosiruudukko, vuosisuunnitteluosuudet ja nimipäivät sekä Tehyn yhteystiedot. Sisältö on suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Kalenterin koko 86 x 160 mm.

Kaikille uusille Tehyn jäsenille kalenteri lähetetään automaattisesti.

Luottamustehtävissä toimivat saavat ilman tilausta isokokoisemman aktiivikalenterin. Luottamustehtävissä toimivat tehyläiset voivat lisäksi tilata jäsenkalenterin ilmaiseksi.

Muut edut

Tehyläisenä olet oikeutettu lisäksi myös joihinkin etuihin koskien esimerkiksi silmälaseja, lehtitilauksia ja polttoainetta.

Tehyn opintorahasto

Opintorahaston tarkoituksena on apurahoja jakamalla tukea jäsenten ammattiyhdistystoimintaa, ammatillista kehitystä sekä ammatillisuuden ja työyhteisön tutkimus- ja kehitystoimintaa sekä kohottaa tehyläisten ammattien arvostusta. Apurahoja voivat hakea yksittäisten jäsenten lisäksi erilaiset ryhmät.

Opintorahastosta myönnetään apurahoja

• ammatillisiin ja ammattiyhdistysopintoihin, esimerkiksi rahaston tarkoituksen mukaisia opintopäiviä ja -matkoja, konferensseja ja kursseja varten.
  • ammatillisuuden ja työyhteisön tutkimus- ja kehittämistoimintaan, julkaisu- ja kansainväliseen toimintaan.

Tämä osio tarkoitettu vain jäsenille.
Kirjaudu jäsentunnuksilla.