Kuva: Leena Louhivaara

Tehyn uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Millariikka Rytkönen

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehyn valtuuston järjestäytymiskokouksessa Helsingin Messukeskuksessa järjestön uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Millariikka Rytkönen Yhdessä eteenpäin -ryhmästä.

Rytkönen on 42-vuotias kätilö Porvoosta. Hän on aiemmin toiminut Tehyn ammatillisen yhteistyöjärjestön, Suomen Kätilöliiton puheenjohtajana ja ennen sitä työskennellyt mm. Porvoon sairaalassa osastonhoitajana.

Puheenjohtajavalinta ratkesi toisella kierroksella, jossa kaksi eniten ääniä saanutta olivat Millariikka Rytkönen (68 ääntä) ja Marjut McLean (12 ääntä).

Uuden puheenjohtajan toimintakausi on 2017 – 2021.

Lisätietoja Millariikka Rytkösestä: http://www.millariikka.fi/

Tehyn valtuuston järjestäytymiskokous alkoi eilen ja päättyy huomenna.

Tehyn valtuusto valittiin aiemmin syksyllä pidetyissä valtuustovaaleissa. Vaalitulos julkistettiin 2.10. Lisätietoa vaalituloksesta löytyy täältä.

Millariikka Rytkönen, gsm 040 8210028

Mikä Tehy?

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehy edustaa 160 000 sosiaali- ja terveysalan koulutettua ammattilaista.

Tehyyn kuuluu mm. bioanalyytikoita, ensihoitajia, fysioterapeutteja, hammashoitajia, kätilöitä, laboratoriohoitajia, lastenhoitajia, lähi- ja perushoitajia, lääkintävahtimestari-sairaankuljettajia, mielenterveyshoitajia, osastonhoitajia, röntgenhoitajia, sairaanhoitajia, suuhygienistejä, terveydenhoitajia, toimintaterapeutteja ja ylihoitajia.

Tehy vastaa jäsentensä taloudellisesta ja ammatillisesta edunvalvonnasta ja neuvottelee palkoista ja muista työsuhteen ehdoista sekä kuntasektorilla että yksityisellä sosiaali- ja terveyspalvelualalla. Lisäksi Tehy on vahva sosiaali- ja terveyspoliittinen vaikuttaja ja vaikuttaa alan koulutuksen kehittämiseen.

Tehy on perustettu vuonna 1982 ja se on Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n suurin jäsenliitto.