Kuva: Leena Louhivaara

Tehyn uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Millariikka Rytkönen

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehyn valtuuston järjestäytymiskokouksessa Helsingin Messukeskuksessa järjestön uudeksi puheenjohtajaksi valittiin Millariikka Rytkönen Yhdessä eteenpäin -ryhmästä.

Rytkönen on 42-vuotias kätilö Porvoosta. Hän on aiemmin toiminut Tehyn ammatillisen yhteistyöjärjestön, Suomen Kätilöliiton puheenjohtajana ja ennen sitä työskennellyt mm. Porvoon sairaalassa osastonhoitajana.

Puheenjohtajavalinta ratkesi toisella kierroksella, jossa kaksi eniten ääniä saanutta olivat Millariikka Rytkönen (68 ääntä) ja Marjut McLean (12 ääntä).

Uuden puheenjohtajan toimintakausi on 2017 – 2021.

Lisätietoja Millariikka Rytkösestä: http://www.millariikka.fi/

Tehyn valtuuston järjestäytymiskokous alkoi eilen ja päättyy huomenna.

Tehyn valtuusto valittiin aiemmin syksyllä pidetyissä valtuustovaaleissa. Vaalitulos julkistettiin 2.10. Lisätietoa vaalituloksesta löytyy täältä.

Millariikka Rytkönen, gsm 040 8210028

Mikä Tehy?

Sosiaali- ja terveysalan ammattijärjestö Tehy edustaa 160 000 sosiaali- ja terveysalan koulutettua ammattilaista.

Tehyyn kuuluu mm. bioanalyytikoita, ensihoitajia, fysioterapeutteja, hammashoitajia, kätilöitä, laboratoriohoitajia, lastenhoitajia, lähi- ja perushoitajia, lääkintävahtimestari-sairaankuljettajia, mielenterveyshoitajia, osastonhoitajia, röntgenhoitajia, sairaanhoitajia, suuhygienistejä, terveydenhoitajia, toimintaterapeutteja ja ylihoitajia.

Tehy vastaa jäsentensä taloudellisesta ja ammatillisesta edunvalvonnasta ja neuvottelee palkoista ja muista työsuhteen ehdoista sekä kuntasektorilla että yksityisellä sosiaali- ja terveyspalvelualalla. Lisäksi Tehy on vahva sosiaali- ja terveyspoliittinen vaikuttaja ja vaikuttaa alan koulutuksen kehittämiseen.

Tehy on perustettu vuonna 1982 ja se on Toimihenkilökeskusjärjestö STTK:n suurin jäsenliitto.

Käyttäjän Jari Koskinen kuva

Minusta alkaa tuntumaan siltä, koska en ole ikinä saanut apua tehyltä, vaikka kysymyksessä, olisi ollut työaikalainsäädäntö, no kun sitä ei saatu, niin tein töitä ja sain sitten PTSD:n jossa potilas kuoli ja se oli vuonna 2005 ja siitä lähtien käynyt vakuutusyhtiön kanssa sotaa, korvauksista, saan nyt työkyvyttömyyseläkettä, sillä ei pärjää, oikeasti pitäisi saada työtapaturma eläketta, ja sitä asiaa ajanut yksin, vakuutusyhtiön kanssa, koska tehyn lakimiehet, eivät ole olleet mukana ja viimeisin veto, oli sitten viimeinen, palkkasin asimiehen ja kaikki meni pieleen, vaikka sain oikeusapua, niin minä en saanut mitään korvausta ensin KHO:n päätöksestä sinne meni 500 euroa, oli kuulema väärä paikka ja sitten valitus KKO:N päätös kielteinen, sinne paloi 510 euroa ja oikeusapu päätöksiin meni 145 euroa. Olisi halunnut tehyn mukaan alusta lähtien, mutta olivat esteellisiä, koska lakimiehet oli silloisen vakuutusyhtiön palveluksessa jota vastaan ajoin asiaa, eli rahaa on mennyt ja edes oikeusapu ei auttanut, minulle tulee helkutinmoinene laskun, minulla on osa omistus äidin asunnosta ja pelkään että äiti saa häädön, ikää 92 vuottaa, en on ainut omaisuus, mutta tehyn siipien turvaa olisin kaivannut, nyt alan tajuamaan, kun kaksoisveli hirtti itsensä omalla paidallaan mäntyä vasten miltä siltä tuntui, kun rahat loppuu, se on ruvenut kummittelemaan mielessä ja terveys muutenkin nyt huono, stressin takia, olin sydänleikkauksessa mutta nyt ei pystyssä pysy, verenpaineet matalat, mutta rahaa ei ole mihinkään. Luulin ja uskoin että vaikka otin ulkopuolisen asianajajan, niin olin siinä vanhassa uskossa, että tehy kovaa myös ulkopuolisen avun, siihen aikaan, olisi pitänyt ja minulla on tehyn oikeusturvavakuutus, joka ei näköjään kata mitään, olin alun perin tero peltoseen yhteydessä, se ei vielä teinnyt faktoja jaminä tiesin että vakuutusoikeuden päätös, meni vanhan käypähoitosuosituksen päätöksen mukaisesti. muistaakseni super liitto ajoi vastaavanlaista asiaa ja voitti, minä olen joutunut tyytymään oikeusavustajaan ja tiedä miten monta kymmentä tuhatta euroa tulee laskua. ystävällisin terveisin jari