Vakuutusedut

Tehyn jäsenenä saat ammatissasi välttämättömät vakuutukset.

Tehyn vakuutusturva on yksi merkittävimmistä jäseneduista, sillä työnantajan vakuutukset eivät kata kaikkia vahinkoja. Vakuutukset suojaavat sinua työssä sattuvien vahinkojen varalta. Vakuutukset saat automaattisesti, kun jäsenyytesi on ajan tasalla.

Tehyn vakuutusturva on räätälöity suoraan työelämän ongelmatilanteisiin. Vakuutusturvasi riippuu siitä, toimitko työntekijänä, opiskelijana vai yrittäjänä.

• Vastuuvakuutus kattaa työssä tapahtuvia henkilö- ja esinevahinkoja.
  • Potilasvakuutus potilasvahinkojen varalta itsenäiselle tai sivutoimiselle, ei-työllistävälle yrittäjälle. Potilasvakuutus on yrittäjälle pakollinen.
  • Työllistävän yrittäjän (joka työllistää 1-3 työntekijää) vakuutusturva kattaa toiminnan vastuu- ja oikeusturvavakuutuksen.
  • Kelan kilpailutuksiin osallistuville yrittäjille ja ammatinharjoittajille kilpailutuksissa vaadittava asiakkaiden tapaturmavakuutus.
  • Opiskelijajäsenelle lisäksi vapaa-ajan tapaturmavakuutus. Se on voimassa kaikkialla maailmassa.

Jäsenkohtaiset vakuutukset

Työntekijä

Ammatin-harjoittaja (0 työnte-kijää)

Yrittäjä +  (1-3 työnteki-jää)

Yrittäjä    (4 tai useampi työntekijä)

Opiskelija

Ammatillinen vastuuvakuutus

Potilasvakuutus

X*

Yrittäjäjäsenten vastuu- ja oikeusturvavakuutus

Järjestövakuutus

Vapaa-ajan tapaturmavakuutus

Kelan vaatima tapaturmavakuutus

*Potilasvakuutus on voimassa itsenäisen yrittäjän harjoittamassa terveyden- tai sairaanhoitotyössä (yritysmuoto ei saa olla Ay- tai Y-tunnukseton kevytyrittäjä).  Yrittäjällä on oltava sosiaali- ja/tai terveysalan tutkinto. Koskee myös sivutoimisia yrittäjiä: esimerkiksi opiskelijaa, jolla on jo tutkinto yrittäjänä tehtävää työtä varten ja joka tekee sivutoimisesti terveyden- tai sairaanhoitotyötä. Ei voimassa vapaaehtoistyössä.

Ammatillinen vastuuvakuutus

Ammatillisesta vastuuvakuutuksesta korvataan työsuhteessa sattuvia henkilö- ja esinevahinkoja.

Ammatillisen vastuuvakuutuksen saavat tehyläiset jäsenet, jotka toimivat työntekijänä, ammatinharjoittajana (0 työntekijää) tai opiskelevat sosiaali- ja terveysalaa. Vastuuvakuutus on voimassa sosiaali- ja/tai terveysalan työssä Pohjoismaissa.

Opiskelijoille vastuuvakuutus on voimassa kaikkialla maailmassa paitsi USA:ssa ja Kanadassa enintään vuoden kestävällä ulkomaan harjoittelujaksolla. Opiskelijan on mahdollista saada Tehystä oikeudellista neuvontaa myös ulkomaan harjoittelujaksolle.

Vastuuvakuutus ei ole voimassa vapaaehtoistyössä.

Potilasvakuutus

Potilasvakuutus on potilasvahinkojen varalta, ja se on itsenäiselle yrittäjälle pakollinen.

Yrittäjällä tulee on oltava sosiaali- ja/tai terveysalan tutkinto. Koskee myös sivutoimisia yrittäjiä: esimerkiksi opiskelijaa, jolla on jo tutkinto yrittäjänä tehtävää työtä varten ja joka tekee sivutoimisesti terveyden- tai sairaanhoitotyötä.

Potilasvakuutus ei ole voimassa vapaaehtoistyössä.

Yrittäjäjäsenten vakuutusturva

Työllistävän yrittäjän vakuutusturva kattaa toiminnan vastuu- ja oikeusturvavakuutuksen.

Työllistävällä yrittäjällä tarkoitetaan yrittäjää, jonka palveluksessa on 1-3 työntekijää.

Kelan vaatima tapaturmavakuutus

Järjestövakuutus

Järjestövakuutus on voimassa, kun jäsen osallistuu Tehyn tapahtumiin ja tilaisuuksiin.

Järjestövakuutus sisältyy Tehyn jäsenmaksuun olitpa sitten työntekijä, yrittäjä tai opiskelija.

Vapaa-ajan tapaturmavakuutus opiskelijoille

Vapaa-ajan tapaturmavakuutuksesta korvataan vapaa-ajalla sattuvia tapaturmia. Sen saavat vain Tehyn opiskelijajäsenet.

Vakuutusehdot

Kirjaudu sisään jäsentunnuksillasi, ja löydät alta linkin If:in vakuutusehtoihin.

Henkivakuutus

Jäsenenä voit hankkia Suomen edullisimman henkivakuutuksen normaalihintoja edullisemmin. Henkivakuutus turvaa perheesi taloushuolilta, jos sinulle sattuisi pahin. Saat itsellesi ja puolisollesi henkivakuutuksen 65,1 % normaalihintoja edullisemmin osoitteessa henkivakuutuskuntoon.fi.

Voit laskea henkivakuutuksesi hinnan alla olevalla laskurilla tai osoitteessa henkivakuutuskuntoon.fi

Haluatko nähdä tämän sisällön?
Kirjaudu sisään jäsentunnuksillasi