Tehyn opiskelijayhdistyksen vuosikokous Tampereen Torni-hotellissa 18.4.2015

Edellisenä iltana osa opiskelijoista saapui huoneisiinsa odottamaan seuraavan päivän kokousta. Kuten myös itse, pidemmän matkan takaa Oulusta asti, saavuin hotellille illalla yhdeksän jälkeen. Huoneessa minua oli jo odottamassa huonekaverini Mimosa. Pienen juttutuokion jälkeen huomasimme, että meillähän oli asuinpaikkakuntamme lisäksi muitakin yhdistäviä tekijöitä ja samoja harrastuksia. Hieman jo pohdiskelimme ääneen, että mitä huominen mahdollisesti toisi tullessaan.

Aamupala oli paras koskaan syömäni hotelliaamiainen, oli mustaamakkaraa ja suomalaisia mustikoita puuron sekaan. Ensimmäistä kertaa suomessa on pöytiin ohjaus edessä aamiaiselle. Seuraavaksi sitten olisi jo kokouksen vuoro. Meitä oli vastaanottamassa iloisia kasvoja; Järjestöpäällikkö Tanu ja opiskelijatyön järjestöasiantuntija Anne sekä kokoushuone Torni hotellin ensimmäisessä kerroksessa. Hieman pienehkö tila suurelle joukolle, mutta sopu sijaa antaa. Tällä alalla tuskin kukaan pelkää toisen ihmisen läheisyyttä. Kaikki mahduttiin istumaan pöytiemme ääreen ja kokous sai vuoronsa alkaa.

Aluksi itsensä esitteli meille viime vuoden puheenjohtajana toiminut Veera Einola. Alkuun siihen sitten otettiinkin pieni tutustumistuokio. Porukka jaettiin viiteen ja pienet ryhmät alkoivat keskenään keskustella mm. mitä uudistuksia tarvittaisiin Tehyn opiskelijajärjestön toimintaan ja lopuksi asiat kerättiin yhteen taululle. Paljon hyviä uusia ideoita tuli esille ja samalla saatiin keskustelua ja verkostoitumista alulle. Siitä sitten jatkettiinkin eteenpäin ja vieruskaverin kanssa hetken vaihdettiin sanoja ja esiteltiin toisemme muille. Johan siinä saatiin jo paljon aikaiseksi ja nälkäkin hiipi luoksemme, joten päästiin syömään buffetista hotellin ravintolaan. Tarjolla oli niin maittavat tarjoilut, mikäs sen parempaa kuin poronkäristys ja puolukkahillo. Jälkiruuaksi pieniä kakkupaloja ja hyvää kahvia. Samalla päästiin juttuun uusien ystävien kesken.

Kokous jatkuu psykologi Satu Eerolan johdolla terveydestä ja hyvinvoinnista. Hän toi monta hyvää näkökulmaa tarkastella omaa jaksamista ja kuinka hyvinvointia voi kehittää ja näin parantaa omaa elämänlaatua. Pari tuntinen Satua kuunnellessa vierähtikin nopeasti. Jonka jälkeen vihdoin pääsimme itse pääasian kimppuun. Kokouksen puheenjohtajaksi ryhtyi Tanu, sihteeriksi Anne ja kaksi äänenlaskijaa valittiin joukostamme. Kohta kohdalta kävimme läpi esityslistaa ja alkuun Veera, viime kauden puheenjohtaja, kertoi kuluneen vuoden toimintakertomuksen. Seuraavaksi hän kertoi, että tulevalle kaudelle ei ole tehty suuria suunnitelmia, joten tuleva uusi hallitus saisi mahdollisimman paljon itse vaikuttaa tulevan kauden suunnitelmaan.

Pitkän odotuksen jälkeen koitti äänestykset. Ensiksi aloitettiin puheenjohtajan valinnalla. Ehdolle esitettiin Teemu Palkkia, viime kauden varapuheenjohtajaa. Sitten ehdolle esittäytyi Simo Rauma. Näiden kahden herran kesken käytiin melkoinen jännitysnäytelmä. Äänestäjiä oli paikalla 21. Äänestykset menivät ensimmäisellä kierroksella tasan 10 – 10 ja 1 tyhjälappu. Toinen kierros toteutettiin eri tyylillä. Eli kummankin nimi kirjoitettiin kahdelle samanlaiselle lapulle ja taiteltiin pussiin, josta onnetar nosti lapun. Rumpujenpärinää ja seuraavan kauden puheenjohtajaksi on valittu TEEMU PALKKI. Onnittelut! Seuraavaksi siirryttiin varapuheenjohtajan valintaan. Ehdolle esitettiin Simo Raumaa, Anna Sivosta ja Mimosa Halosta. Kumpikin leideistä kieltäydyimme kunniasta ja hetken kuluttua Rauman Simo kieltäytyi myös. Ehdolle esittäytyi Eemeli Kajula, pohjoisenpoika Rovaniemeltä ja sähköpostin kautta haki ehdolle Tomi Malinen. Eemeli kävi kokoustilan edessä esittäytymässä ja Tomi Malisen sähköposti luettiin kokousväelle. Äänestyksen jälkeen ylivoimaisella äänimäärällä Eemeli Kajula valittiin tulevan kauden varapuheenjohtajaksi. Onnea Eemelille!

Tähän mennessä uuteen hallitukseen kuuluu Teemu ensihoitaja-opiskelija TuAMK:sta Turusta edustaen etelää  ja Eemeli LAO:sta Rovaniemeltä edustaen pohjoista. Lisää jäseniä tarvitaan ja kokouksen puheenjohtaja esitti kokoukselle, että valittaisiin 3 jäsentä hallituksen riviin. Ehdolle esitetään Anna Sivosta, Mimosa Halosta, (sähköpostitse) Tomi Malista ja Emma Sipilää. Ehdolle esittäytyy myös Nea Kurvinen. Ennen äänestystä esittelemme itsemme vielä kaikille ja äänestys alkakoon. Jäljellä on siis 3 paikkaa ja hakijoita on 5. Käytävällä on havaittavissa jännittynyt tunnelma kun joukko astelee takaisin kokoustilaan. Kolme eniten ääniä saaneet: Anna Sivonen on saanut 9 ääntä, Nea Kurvinen 5 ääntä ja Mimosa Halonen 4 ääntä. Tulevan kauden hallitus on nyt valittu. Anna on sairaanhoitaja-opiskelija OAMK:sta Oulusta, Nea on sairaanhoitaja-opiskelija TAMK:sta Tampereelta ja Mimosa on sairaanhoitaja-opiskelija Diak:sta Oulusta. Onnittelut tytöille :)

Tiukkojen äänestysten ja jännittyneiden tunnelmien jälkeen alkoi tulla jo kova nälkä ja jo ilmoittautuneet kokouslaiset pääsivät kahteen pitkään pöytään Torni hotellin ravintolaan jatkamaan juttujaan erittäin hyvän ruuan merkeissä. Tehy tarjosi halukkaille kolmen ruokalajin illallisen ja se oli erittäin maittava. Kiitos Tehylle ja kaikille kokoukseen osallistujille mahtavasta päivästä. Saatiin tutustuttua hallituksen kesken ja verkostoiduttua muidenkin paikalla olleiden kesken ihanan päivän verran.

Tällä joukolla tehdään tästä kaudesta aikaansaava vuosi ja ikimuistoinen meille hallituslaisille. Innostetaan omalla tekemisellä muut mukaan Tehyn opiskelijoiden järjestämiin tapahtumiin ja opiskelijayhdistyksen toimintaan sekä liittymään Tehyyn opiskelijajäseneksi. Ensimmäinen hallituksen yhteinen kokous järjestetään ensimmäistä kertaa Oulussa, toukokuun loppu puolella. Yhdessä tehdään suunnitelma mitä tuleva vuosi tuo tulleessaan. Olkaahan mukana seurailemassa mikä kaikkea uutta ja mukavaa ehditään hallituksen kanssa tehdä.

Mukavaa ja aurinkoista kesän odotusta!