Tehy on myös sosiaalialan ammattilaisten järjestö

Tehyn sosiaalialan verkosto kokoaa yhteen sosiaalialan ammattilaiset, joille on tarjolla useita webinaareja. Ensimmäinen webinaari järjestetään 4.11.2020.

Kuvateksti
kuva: iStock

Tehyläiset sosiaalialan ammattilaiset työskentelevät laajasti erilaisissa sosiaalihuollon tehtävissä kuten sosiaalityö ja sosiaaliohjaus, sosiaalinen kuntoutus, perhetyö, kotipalvelu ja kotihoito, asumispalvelut, laitoshoito, päihde- ja mielenterveystyö, lastensuojelu ja vammaispalvelut.

Myös työpaikkojen kirjo on laaja. Sosiaalialan ammattilaisia on töissä esimerkiksi kuntien sosiaalitoimistoissa, kasvatus- ja perheneuvoloissa, lasten- ja nuorisokodeissa, nuorisoasemilla, kouluissa, terveyskeskuksissa ja sairaaloissa, vanhainkodeissa, mielenterveystoimistoissa, a-klinikoilla jne.

Työnantajana voivat olla kunnat, seurakunnat, yksityiset palveluntuottajat ja järjestöt sekä valtion hallinto.

Tehyyn on perustettu sosiaalialan verkosto sosiaalialalla työskentelevien tueksi. Verkoston myötä sosiaalialan koulutukset ja tapahtumat lisääntyvät Tehyn toiminnassa ja näkyvät entistä paremmin.

Tehy järjestää kaikille kiinnostuneille avoimen sosiaalialan webinaarisarjan. Aiheet ovat valikoituneet jäsenten toiveista.  Ensimmäinen webinaari on ke 4.11.2020 klo 17.00 - 19.00. Aiheena on seksuaalisen hyvinvoinnin tukeminen ja kehitysvammaisuus. Aiheesta luennoi Tanja Roth, joka on mm. erityistason seksuaaliterapeutti (NACS).

Joulukuun webinaarin aiheena on vammaispalveluiden järjestäminen koronaviruksen aiheuttamassa erityistilanteessa. Aiheesta luennoi Liisa Murto, lakimies, OTK. Ajankohta on ke 9.12.2020 klo 17.00 -19.00

Webinaarisarja jatkuu keväällä 2021 aiheina päihdetyön teemat (20.1), sananvapaus sosiaalialan työssä  (16.2), lastensuojelu (23.3.) ja käyttäytymismallit (20.4.) Mukaan pääset ilmoittautumalla Tehyn koulutuskalenterin kautta. Ota kaverikin mukaan.