Webinaari naisten vaihdevuosista

Tehyn terveydenhoitajajaoston järjestämässä webinaarissa saat tietoa vaihdevuosien syistä, aikataulusta sekä hormonihoidon ja elämäntapojen vaikutuksesta naisen hyvinvointiin. Tilaisuudessa puhutaan myös seksuaalisuudesta.

Kuva: IStock

Webinaari pidetään 21.9.2021 klo 16.30. Webinaarissa meille luennoi alan spesialisti, gynekologi ja kliininen seksologi Leena Väisälä. Webinaari on maksuton ja avoin kaikille tehyläisille ja Tehyn opiskelijajäsenille.

Ilmoittautumiset: www.tehy.fi/koulutus 19.9.2021 mennessä. Ilmoittautuneille lähetetään osallistumislinkki webinaaria edeltävänä päivänä.

Puolet ihmisistä, jotka saavuttavat runsaan 50 vuoden iän, kohtaavat vaihdevuodet. Keskimäärin suomalaisilla naisilla kuukautiset loppuvat 51-vuotiaana, eli silloin tapahtuu niin sanottu menopaussi. Tämä kuitenkin vaihtelee niin, että menopaussi voi tulla jo 40-vuotiaana ja toisaalta pienelle osalle vasta 56–58-vuotiaana.

Vaihdevuosiin liittyy myös myyttejä kuten, että seksi loppuu vaihdevuosiin ja sitten rupsahtaa ja vanhenee yhtäkkiä. Nämä myytit eivät pidä paikkaansa, ja vaihdevuosien alku voi parhaimmillaan olla eräänlainen elämän tarkistuspiste. Silloin voi miettiä, mitä elämältään haluaa ja kannattaako elämäntapoja esimerkiksi muuttaa. Vaihdevuodet voivat olla elämän parasta aikaa.

Voit esittää kysymyksiä aihealueesta etukäteen lähettämällä ne osoitteeseen [email protected]. Kysymyksiä voi esittää myös webinaarin aikana ja jälkeen chatin kautta.

Tilaisuudesta tehdään tallenne, joka on jälkikäteen katsottavissa kuukauden ajan Tehyn verkkosivuilla.

Lämpimästi tervetuloa!

Webinaarin tallenne

Löydät webinaarin tallenteen täältä. Tallenne on katsottavissa 25.10.2021 asti. Tarvitset tallennetta varten salasanan, jonka saat tältä sivulta kirjauduttuasi jäsentunnuksillasi.