Kuva: Lauri Rotko

Turvallisuusfoorumin aiheina sote-alan resilienssi, hoitolaitoksen tulipalo ja korona

Sosiaali- ja terveysalan turvallisuusfoorumi järjestetään 17.12. webinaarina.

Webinaarissa käsitellään toimialan resilienssiä ja tutustutaan hoitolaitoksessa sattuneeseen tulipaloon, josta kuullaan pelastusviranomaisen ja toiminnanharjoittajan esitykset. Fasilitoidussa työpajassa osallistujat voivat jakaa kokemuksia koronakriisistä. Webinaarissa jaetaan myös turvallisuuspalkinto.

Ohjelmassa:

• Sote-alan resilienssi: SOTEJOKI-hanke, Miira Heiniö, erityisasiantuntija TTL
  • Tulipalo hoitolaitoksessa, Olli Ryhänen, palomestari Keski-Uudenmaan pelastuslaitos ja Kirsi Strömmer, palvelukodin johtaja Attendo
  • Turvallisuuspalkinnon jako
  • Covid19-työpaja: Kriisi mahdollisuudeksi. Miten voimme varautua paremmin? Kuinka kasvatamme resilienssiä? Työpajassa jaamme kokemuksia ja pohdimme mitä kaikkea voimme oppia kriisistä.

Turvallisuusfoorumiin ovat tervetulleita kaikki sosiaali- ja terveysalan turvallisuuden kehittämisestä kiinnostuneet. Viimeinen ilmoittautumispäivä 15.12.2020.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot

Tilaisuuden järjestää Sosiaali- ja terveysalan turvallisuustoimikunta, jonka muodostavat Sosiaali- ja terveysministeriö, Tehy, Suomen palopäällystöliitto, Suomen Pelastusalan keskusjärjestö, Keski-Pohjanmaan ja Pietarsaaren alueen pelastuslaitos, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri, Mehiläinen kuntapalvelut, Kuntaliitto sekä Helsingin kaupungin sosiaali-ja terveysvirasto