TES-verkkokurssi terveys- ja sosiaalipalvelualan esimiehille

Toimitko esimiehenä terveys- tai sosiaalipalvelualalla? Tuntuvatko työehtosopimuskysymykset hankalilta? Jos vastasit kyllä, niin tervetuloa mukaan Tehyn päivitetyille verkkokursseille työehtosopimusasioista!

Kuvateksti
Kuva: iStock

Verkkokurssi tarjoaa kattavan katsauksen terveyspalvelualan ja sosiaalipalvelualan (TPTES ja SOSTES) työehtosopimuksen saloihin. Kurssilla perehdytään muun muassa työaikoihin, lomiin, palkkausjärjestelmiin ja samapalkkaisuuden periaatteeseen.

Lisäksi käsittelemme lääkehoitoon, henkilöstömitoitukseen sekä esimiehen oikeuksiin ja velvollisuuksiin liittyviä kysymyksiä. Kouluttajina toimivat Tehyn lakimiehet ja asiantuntijat ja kurssilla on myös mahdollisuus yhteiseen verkkotapaamiseen asiantuntijoiden kanssa, jossa pääset kysymään juuri sinua askarruttavia asioita.

Verkkokurssin voit suorittaa kätevästi missä tahansa, sillä se suoritetaan kokonaan verkossa ja sen voi käydä omaan tahtiin. Kurssin suorittaminen vie kokonaisuudessaan arviolta noin yhden työpäivän verran aikaa, ja kurssin suorittamisesta saa todistuksen.

– Vaativassa esimiestyössä on tärkeää tuntea työehtosopimus ja työlainsäädäntö. Esimies voi näin valvoa, että työntekijöiden oikeudet esimerkiksi samapalkkaisuuden osalta toteutuvat. Kurssilta esimies saa vastauksia myös ammatillisiin kysymyksiin, kuten lääkehoitoon ja henkilöstömitoitukseen, toteaa Tehyn johtava lakimies Vappu Okkeri, yksi kurssin kouluttajista.

Lue lisää ja ilmoittaudu 4.4. mennessä: www.tehy.fi/koulutus. Kurssit käynnistyvät 19.4. alkaen.

Paikkoja kurssilla on rajallisesti, joten kannattaa toimia nopeasti. Verkkokurssi on Tehyn jäsenille maksuton.