Tehyn webinaari: Varhaiskasvatuksen laatu Suomessa

Tehy järjestää 12.1.2021 klo 17.30 - 19.30 webinaarin ”Varhaiskasvatuksen laatu Suomessa - yleinen mielipide vs. tutkimustieto”.

kuva: iStock

Kouluttajana toimiva Aino Saarinen työskentelee psykologian tutkijatohtorina Helsingin yliopistossa. Hän on väitellyt aiemmin psykologiasta ja lääketieteestä (neurotiede) sekä tänä vuonna kasvatustieteestä. Psykologiaa, neurotiedettä ja kasvatustiedettä yhdistämällä avautuu uusia ja monitieteisesti perusteltuja näkökulmia varhaiskasvatukseen.

Saarisen kasvatustieteiden väitöskirjatutkimuksessa tutkittiin varhaiskasvatuksen yhteyttä myöhempiin oppimistuloksiin. Pienten lasten kanssa pitää painottaa sosioemotionaalisia asioita: sylissä pitoa ja lämmintä juttelua, siis turvallisen tunneilmapiirin luomista.  Lisäksi Saarinen löysi riskitekijöitä, jotka vaikuttavat lapsen aggressioiden syntymiseen. Tutkimuksessa havaittiin myös resurssien tärkeä merkitys varhaiskasvatustyölle.

Webinaari on verkon kautta seurattava luento, johon voit osallistua vaikka kotoa käsin. Pääset myös esittämään kysymyksiä kouluttajalle.

Tervetuloa kuulemaan lisää webinaariin!

Ilmoittautumiset ja lisätiedot Tehyn koulutuskalenterista www.tehy.fi/koulutus.

Osallistumislinkki ja ohjeet toimitetaan ilmoittautuneille jäsentiedoista löytyvään sähköpostiosoitteeseen.

Kirjaudu sivustolle tunnuksillasi nähdäksesi tallenteen.