Tarkista jäsenmaksusi, jos niissä on katkoksia

Tehyn jäsenpalvelut käy läpi jäsenmaksuja ajalta 1.1. – 30.6.2020. Jos saat lähiaikoina Tehyltä postia jäsenmaksujen katkoksista, tarkista jäsenmaksut ja tee puuttuvista maksuista selvitys.

Jäsenet, joilla on jäsenmaksuissa katkoksia, saavat huomautuskirjeen lähiaikoina. Jos saat kirjeen, käy tarkistamassa jäsenmaksusi kirjautumalla Tehyn asiointipalveluun. Asiointipalvelussa voit maksaa puuttuvat jäsenmaksusi tai ilmoittaa maksuvapaasta, jonka ajalta jäsenmaksua ei tarvitse maksaa.

Jos työnantajasi on perinyt maksut palkastasi automaattisesti, tarkista palkkalaskelmastasi, että ne näkyvät laskelman kohdassa ”ay-jäsenmaksut” tai ”jäsenmaksut”. Jos niitä ei näy, ole yhteydessä palkanlaskijaasi.

Jos maksat jäsenmaksut itse, muistathan käyttää jokaiselle kuukaudelle tarkoitettua omaa viitenumeroa. Tällöin jäsenmaksut kirjautuvat oikein jokaiselle kuukaudelle.

Maksamalla jäsenmaksut sinulla on oikeus kaikkiin Tehyn jäsenetuihin ja vältyt mahdolliselta jäsenyyden päättymiseltä.

Käyttäjän Raisa Puranen kuva

Olen käynyt tarkistamassa jäsenmaksut ja mielestäni ne on maksettu. En ymmärrä mitä katkoksia siellä mahdollisesti on, kun tuli viesti että niissä olisi jotain katkoksia. Olen lähettänyt tästä kyselyä, että mitä maksuja puuttuu, mutta en ole saanut vastausta.

Käyttäjän Päivi Laitinen kuva

Kuten ylläoleva myös minä sain palautteen katkoksesta/katkoksista 29.9.20. Kun tarkistin pankin sivulta ainoa oli 15.9 eräytynyt maksu, joka oli suorittamatta. Muistutus oli aiheellinen, mutta tuli nopeasti. Onkohan tämä uusi käytäntö?

Käyttäjän Päivi Rinta-aho kuva

Kiitos kysyjille!

Tehyn jäsenmaksuja tarkastellaan pääsääntöisesti puolivuosittain. Uutena toimintona on otettu käyttöön ns. pehmomuistutus. Jäsenille, jotka maksavat jäsenmaksut itse, lähetetään tarkistuspyyntö puuttuvista jäsenmaksuista, jos maksuissa on katkoksia kolmen kuukauden ajalta.

Jos jäsenmaksut on maksettu tai maksuvapaa-aika ilmoitettu jäsenrekisteriin ja saa tästä huolimatta viestin, kannattaa ottaa yhteyttä Tehyn asiointipalvelun kautta. Tällaisia voi sattua, sillä järjestelmä tulkitsee jäsenmaksun puuttuvan silloin, jos maksuun on käytetty saman kuukauden viitettä eri ajanjaksolle. Tämän vuoksi on erityisen tärkeää maksaa jäsenmaksut aina oikean kuukauden viitteillä, jotta välttyisi turhilta maksuhuomautusviesteiltä.