Maaliskuun webinaari: Tyttöjen ja naisten sukuelinten silpomisen estämisen toimintaohjelma

Tehy järjestää kuukausittain webinaarin, jossa käsitellään ajankohtaisia työelämän teemoja. Maaliskuussa aiheena on tyttöjen ja naisten sukuelinten silpomisen estämisen toimintaohjelma.

Webinaari on verkon kautta seurattava luento, johon voi osallistua vaikka kotoa käsin. Kuvituskuva: iStock

FGM-asiantuntija Mimmi Koukkula Terveyden ja hyvinvoinnin laitokselta kertoo Suomen tilanteesta tutkimusten valossa sekä silpomisen estämisestä ja silpomisen läpikäyneiden auttamisesta terveydenhuollossa.

Tehyn puheenjohtaja Millariikka Rytkönen kokee aiheen erityisen tärkeäksi ja toimiikin Pelasta pimppi -kampanjan kasvona

– Vastustan silpomista. Olen itse ammattilaisena kohdannut silvottuja tyttöjä ja naisia. On tärkeää lisätä tietoisuutta silpomisesta meidän sote- ja varhaiskasvatusalan ammattilaisten keskuudessa, koska silvottujen kohtaamisen lisäksi silpomisen ennaltaehkäisy on äärimmäisen tärkeää. Kannustan meitä ammattilaisia katsomaan rohkeasti kohti. Myös vaikean aiheen äärellä. Koska meidän on saatava silpominen loppumaan, sanoo Rytkönen.

Tervetuloa kuulemaan lisää webinaariin!

Tulevat webinaarit

• 24.2.2020 klo 16-17 Neuvottelukierros suomeksi/ yksityissektori. Kouluttajina johtava lakimies Vappu Okkeri ja järjestöasiantuntija Päivi Kukkola, Tehy (ilmoittautuminen 19.2. mennessä)
  • 25.2.2020 klo 17-18 Neuvottelukierros suomeksi/ kuntasektori. Kouluttajina neuvottelupäällikkö Riikka Rapinoja ja järjestöasiantuntija Riikka Dahlman, Tehy (ilmoittautuminen 19.2. mennessä)
  • 10.3.2020 klo 16-17 Tyttöjen ja naisten sukuelinten silpomisen estämisen toimintaohjelma
  • 16.4.2020 klo 16-17 Vahvistava webinaari - voimavarojen ja vahvuuksien äärellä

Ilmoittautumiset ja lisätiedot Tehyn koulutuskalenterissa www.tehy.fi/koulutus.

Osallistumislinkki toimitetaan ilmoittautuneille sähköpostilla. Lähetykset tallennetaan.

Edellisten webinaarien tallenteet löydät osoitteesta www.tehy.fi/kuukaudenwebinaari.