Lokakuussa Koko Suomi harjaa

Lokakuussa järjestettävä valtakunnallinen Koko Suomi harjaa -kampanja haluaa kannustaa suomalaisia harjaamaan hampaansa aamuin illoin fluoritahnalla suomalaisten suunterveyden edistämiseksi yksinkertaisella ja edullisella tavalla.

Kampanja haastaa kaikenikäiset suomalaiset osallistumaan ja jakamaan omia videoita hampaiden harjauksesta sosiaalisen median kanaviin. Tunnetut suomalaiset somevaikuttajat Lotta ja Pappa sekä Elina ja Sofia ovat mukana kampanjassa kannustamassa suomalaisia.

Kampanjan taustalla on, että suomalaiset harjaavat hampaitaan harvimmin Pohjoismaissa, ja huolestuttavan usein tämä koskee etenkin suomalaisnuoria. Kampanjan tavoitteena on saada kaikenikäiset suomalaiset tietoiseksi siitä, että suun terveyden kannalta on välttämätöntä harjata hampaat kahdesti vuorokaudessa fluoritahnalla (2 × 2 + fluoritahna).

Kampanjaa tukevat muun muassa THL, Hammaslääkäriliitto, Apollonia, STAL, Farmasialiitto sekä hammaslääketieteen opiskelijat. Colgate mahdollistaa Koko Suomi harjaa -kampanjan toteuttamisen.