#lapsesivierellä-kampanja nostaa lastenhoitajat esiin

Suomen Lastenhoitoalan Liiton juhlavuoden kunniaksi järjestettävä kampanja #lapsesivierellä käynnistyy 1.10. Kampanjan tavoitteena on lisätä lastenhoitoalan näkyvyyttä ja arvostusta.

Kuva: Mikko Nikkinen

Laadukas varhaiskasvatus ei toteudu ilman lastenhoitajia. Suomen Lastenhoitoalan Liiton tutkimukseen osallistuneista lastenhoitajista 88 % oli sitä mieltä, ettei lastenhoitoala saa tarpeeksi näkyvyyttä ja arvostusta. Suomen Lastenhoitoalan Liiton kampanja antaa äänen lastenhoitajille, jotka kokevat jäävänsä mediassa ja yhteiskunnallisessa keskustelussa syrjään. Kampanja näkyy erityisesti sosiaalisen median kanavissa 1.10.–30.11.2020. Tarkoituksena on herättää keskustelua lastenhoitajien vaativasta työstä ja nostaa esiin heidän vankkaa ammattitaitoaan.

Kampanjaan voi osallistua kommentoimalla ja jakamalla kampanjapostauksia tunnisteella #lapsesivierellä. Jos sinulla on päiväkoti-ikäisiä lapsia, voit lähettää kiitokset lapsesi hoitajalle tunnisteella #kiitoslastenhoitajalle. Kiitos voi olla esimerkiksi lapsen kommentti tärkeäksi muodostuneesta lastenhoitajasta, positiivinen palaute hoitajan toiminnasta tai yhteiskuva lapsen päiväkotiryhmän hoitajan kanssa.

Suomen Lastenhoitoalan Liitto on koulutettujen, lastenhoitoalalla työskentelevien ammattilaisten ja alaa opiskelevien yhteinen järjestö ja Tehyn yhteistyöjäsenjärjestö.