Katja Nummilinna on vuoden bioanalyytikko

Suomen Bioanalyytikkoliitto ry on valinnut vuoden 2020 bioanalyytikoksi Katja Nummilinnan Revonlahdelta. Valinta julkistettiin tänään.

Kuvateksti
Kuva: Katja Nummilinnan oma kuva

Nummilinna on työuransa varrella työskennellyt Raahen aluesairaalan laboratoriossa laboratoriohoitajana ja osastonhoitajana sekä Kansanterveyslaitoksella (nyk. THL) kansainvälisessä rokotetutkimuksessa apulaistutkijana. Vuonna 2019 Nummilinna valittiin bioanalytiikan tutkinto-ohjelman lehtoriksi Oulun ammattikorkeakouluun.

Nummilinna on opiskelijoiden mukaan pidetyimpiä bioanalytiikan tutkintolinjan opettajia. Nummilinnan tunnit ovat opettavaisia ja hyvin järjestettyjä. Hän tekee työtään koko sydämellä ja on todella kannustava, valovoimainen ja johdonmukainen. Etäopetuksen myötä Nummilinna on venynyt hienosti uusiin opetustyyleihin. Opiskelijoiden mielestä on mahtavaa, että heillä on tällainen laboratorion ammattilainen opettajana.

Vuoden bioanalyytikko valitaan vuosittain hakemusten perusteella, ja hän on Suomen Bioanalyytikkoliitto ry:n jäsen. Ehdotuksia voivat tehdä liiton jäsenet, työyhteisöt, taustayhteisöt tai alueyhdistys. Valinnan tekee hakemusten perusteella Suomen Bioanalyytikkoliitto ry:n hallitus. Valinta julkistettiin 1.10.2020 järjestetyssä LabLt2020-webinaarissa.