Heidi Karisesta Suomen Lähihoitajien uusi puheenjohtaja

Suomen Lähihoitajat valitsi eilen vuosikokouksessaan yhdistyksen uudeksi puheenjohtajaksi Heidi Karisen.

Valokuva: Heidi Karisen oma arkisto

Karinen on 32-vuotias lähihoitaja Helsingistä. Hän on toiminut lähihoitajana vuodesta 2007 alkaen, ja tällä hetkellä hän työskentelee HUSissa Tukielin ja plastiikkakirurgia -yksikössä. Karinen on toiminut myös luottamustehtävissä mm. Suomen Lähihoitajien hallituksen jäsenenä ja HUSissa 1. työjuojeluvaravaltuutettuna.

Suomen Lähihoitajat ry on lähihoitajien ammatillinen yhdistys. Yhdistyksen tarkoituksena on edistää jäsenten ammatillista ja taloudellista asemaa sekä osallistua työolosuhteiden ja sosiaali- ja terveysalan koulutuksen kehittämiseen.

Yhdistyksen jäseneksi voivat liittyä lähi-, perus- tai apuhoitajan tutkinnon suorittaneet tai tutkintoon opiskelevat, jotka ovat Tehyn ammattiosaston tai Tehyn opiskelijayhdistyksen jäseniä. Yhdistyksen jäsenyys on maksuton. Yhdistyksen toimialueena on koko maa ja se on poliittisesti sitoutumaton.

Lisätietoa Suomen Lähihoitajista: https://www.suomenlahihoitajat.fi/