Hyvinvointialueilla ja kunta-alalla luottamusmiehen vaaleista vastaa ammattiosasto. Seuraavan kerran luottamusmiesvaalit järjestetään vuoden 2023 syksyllä.

Tehyyn kuuluvia työntekijöitä edustaa hyvinvointialueilla ja kunta-alalla aina tehyläinen luottamusmies. Luottamusmiehen vaaleista vastaa ammattiosasto. Hyvinvointialueiden ja kuntasektorin luottamusmiesvaalit järjestetään vuoden 2023 syksyllä.

Sinussa on muutosvoimaa - ryhdy luottamusmieheksi!

Oletko kiinnostunut luottamusmiestehtävästä? Ota yhteyttä omaan ammattiosastoosi. Ammattiosastosta saat ohjeet, kuinka voit asettua ehdolle luottamusmiesvaaleissa. Luottamusmiesehdokkaaksi voi asettua Tehyn ammattiosaston jäsen, joka on palvelusuhteessa kyseiseen hyvinvointialueeseen tai kuntaan kuukautta ennen ehdokasasettelun päättymistä.

Jos et muista omaa ammattiosastoasi, niin voit tarkistaa sen kirjautumalla sähköiseen asiointipalveluun

Luottamusmies on tärkein jäsenetu työpaikalla

Luottamusmies edustaa työpaikalla tehyläisiä ja auttaa työsuhteeseen liittyvissä asioissa. Luottamusmies neuvottelee työnantajan kanssa mm. paikallisista sopimuksista ja on mukana kehittämässä työpaikan asioita. Luottamusmiehessä on muutosvoimaa: hän toimii aktivoijana ja saa koko työyhteisön mukaan parantamaan työpaikan asioita.

Lue lisää luottamusmiehen tehtävistä

Askarruttaako jokin luottamusmiesasioissa?

Ota rohkeasti yhteyttä Tehyn asiointipalvelun kautta.

Katso video

Tehyläiset luottamusmiehet Päivi, Maarit ja Harri kuvaavat, miksi he haluavat toimia luottamusmiestehtävässä jäsenten apuna.

Luottamusmies

Miksi ryhtyisin luottamusmieheksi?

Teet merkittävää työtä paitsi yksittäisen työntekijän kannalta, mutta myös koko työyhteisön osalta. Parannat yhteisöllisyyttä ja toimit muutosvoimana, joka aktivoi muutkin mukaan työpaikan kehittämiseen. Samalla kehityt itsekin!