Kuva: iStock

Työehtosopimukset päättyneet

Kunta- ja yksityissektorin työehtosopimusten sopimuskausi päättyi 31.3.2020. Ainoastaan Ensihoitopalvelualan ja Tehyn välinen työehtosopimus päättyy 30.4.2020.

Yksityissektorin työehtosopimuksia on noudatettava jälkivaikutuksen perusteella. Myös KVTES:n mukaiset määräykset ovat jälkivaikutuksen perustella voimassa.

Neuvottelut eri pöydissä jatkuvat. Seuraa Tehyn viestintää.

Yksityissektorin työehtosopimuksia ovat Terveyspalvelualan, Yksityisen sosiaalipalvelualan, YTHS:n, Työterveyslaitoksen, Avainta ry:n, Ensihoitopalvelualan, Plusterveys Oy:n, Hammaslääkäreiden työnantajayhdistys ry:n sekä Seuren työehtosopimus.

Myös kunnissa tehdyt paikalliset sopimukset ovat voimassa. Uusia paikallisia sopimuksia ei ole kuitenkaan mahdollista toistaiseksi sopia.

Lisää tietoa: www.tehy.fi/liittokierros

Käyttäjän Jussi Ala-Välkkilä kuva

Nyt juuri on yhä tärkeämpää huolehtia, että emme luovu palkankorotusvaatimuksistamme (yl.linja +1.8% kymmenen vuoden ajan päälle) ja muista alkuperäisistä tavoitteista, kuten niin monesti olemme aiemmin tehneet. Kiky tunneista vääntö on täysin oleetonta, sen korvaaminen nyt kun on jo lähes automaatio muualla. Hoitajien tehtävä ei ole venyä loputtomiin ja tämä koskee myös työntekijärjestöjen neuvottelijoita. Näyttäkää, että Teillä on osaamista ja uskallusta, älkää nyt pettäkö meitä.