Vuonna 2017 palkinnon sai Hätäkeskuslaitoksen ja Digian yhteistyössä tekemä 112 Suomi -mobiilisovellus. Kuva: iStock.

Sosiaali- ja terveysalan turvallisuuspalkinto haettavana

Sosiaali- ja terveysalan turvallisuuspalkinto on haettavana nyt neljättätoista kertaa. Palkinnon tarkoituksena on palkita hyvistä suorituksista sekä kannustaa toimimaan turvallisuuden eteen. Turvallisuuspalkinto julkistetaan Tampereella 13.9.2018 Soster-turvallisuusfoorumi -tapahtuman yhteydessä.

Turvallisuuspalkinto myönnetään sosiaali- tai terveysalan yhteisölle, joka on:

• tehnyt esimerkillisestä onnettomuuksien ehkäisytyötä, ja täten estänyt tai rajoittanut vahinkojen määrää
  • toiminut ansiokkaasti sosiaali- ja terveysalan turvallisuuden kehittämiseksi tai
  • kehittänyt alan turvallisuutta edistävän laitteen tai toimintatavan

Palkitsemisesityksen voi jättää 19.8.2018 mennessä osoitteessa www.sppl.fi/sotepalkinto

Palkinnon taustalla on sosiaali- ja terveysalan turvallisuustoimikunta, jonka muodostavat sosiaali- ja terveysministeriö, Tehy, Suomen lähi- ja perushoitajaliitto, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri, Suomen Palopäällystöliitto, Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö, Keski-Pohjanmaan ja Pietarsaaren alueen pelastuslaitos, Mehiläinen Kuntapalvelut, Kuntaliitto sekä Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveysvirasto.