Sosiaali- ja terveysalan turvallisuuspalkinto haettavana

Oletko tehnyt yhteistyötä yrityksen, yhteisön tai organisaation kanssa, joka ansaitsisi hyvin tehdystä turvallisuustyöstä tunnustusta? Tiedätkö hankkeen tai uuden innovaation, joka olisi palkitsemisen arvoinen? Onko oma työyhteisösi tai kollegasi toiminut esimerkillisesti?

Sosiaali- ja terveysalan turvallisuuspalkinto on haettavana nyt viidettätoista kertaa

Palkinnon tarkoituksena on palkita hyvistä suorituksista sekä kannustaa toimimaan turvallisuuden eteen. Turvallisuuspalkinto myönnetään henkilöille, työryhmille, yrityksille, yhteisöille, laitoksille tai muulle taholle, joka on

• tehnyt esimerkillisestä onnettomuuksien ehkäisytyötä sosiaali- ja terveysalalla,
  • ja täten estänyt tai rajoittanut vahinkojen määrää
  • toiminut ansiokkaasti sosiaali- ja terveysalan turvallisuuden kehittämiseksi
  • tai kehittänyt sosiaali- ja terveysalan turvallisuutta edistävän laitteen tai toimintatavan.

Tunnustuspalkinnot

Varsinaisen turvallisuuspalkinnon lisäksi voidaan myöntää myös tunnustuspalkintoja. Tunnustuspalkinto myönnetään samoilla periaatteilla, kuin varsinainen turvallisuuspalkinto.

Palkinnon hakeminen ja palkitsemisesitykset

Hakemukset ja palkitsemisesitykset tulee tehdä kirjallisesti tällä lomakkeella tai sähköpostitse 31.8.2019 mennessä.

Lisätietoja antaa mielellään sosiaali- ja terveysalan turvallisuustoimikunnan sihteeri, koulutuspäällikkö Camilla Volanen.

[email protected], puh. 044 773 2112

Palkinnon taustalla on sosiaali- ja terveysalan turvallisuustoimikunta, jonka muodostavat sosiaali- ja terveysministeriö, Tehy, Varsinais-Suomen sairaanhoitopiiri, Suomen Palopäällystöliitto, Suomen Pelastusalan Keskusjärjestö, Keski-Pohjanmaan ja Pietarsaaren alueen pelastuslaitos, Mehiläinen Hoivapalvelut, Kuntaliitto, Helsingin kaupungin sosiaali- ja terveystoimi ja Terveyden- ja hyvinvoinnin laitos THL.

Aiemmin palkinnon ovat saaneet

Invalidiliiton Käpylän koulutuskeskuksen SYNAPSIA (2005), Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirin kuntayhtymän Lohjan Sairaanhoitoalueen turvallisuustyöryhmä ja valmiustoimikunta (2006), Paloniemen sairaala Lohjalta (2007), Human Care Network - HCN Oy:n hoito- ja palvelukodit (2008), Pirkanmaan sairaanhoitopiiri (2009), Posion kunnan perusturvapalvelut (2010), Noora Hiivala (kannustuspalkinto 2011), Harjavallan sairaalan osasto 23 henkilökunta (2012), Nurmijärven Turvallinen Toukokuu -toimintamalli (2013), Vaasan sairaanhoitopiiri (2014), Eteva kuntayhtymä (2015) sekä Hätäkeskuslaitoksen ja Digian yhteistyössä tekemä 112 Suomi -mobiilisovellus (2017).