Työnantajalle

Tehyn jäsenmaksut 2018

• Ammattiosaston jäsen, joka on palkkatyössä: jäsenmaksu 1,1 % bruttopalkasta, joka peritään päätoimen veronalaisista ansioista (ei sivutoimen/luottamustehtävän palkkioista).
  • Päätoiminen opiskelijajäsen, joka suorittaa terveys- tai sosiaalialan tutkintoa: on vapautettu jäsenmaksusta. Vapautus koskee myös keikka- ja loma-aikojen työtä.
  • Eläkeläisjäsen, maksaa palvelumaksun (30 e/v) itse. Työnantaja ei voi periä sitä palkasta.

Jäsenmaksuperinnän yhteystiedot: [email protected]

Palvelupuhelin 09–5422 7290 ma-ti, to 9-15

Osoite: Tehy ry, PL 35, 00060 Tehy

Henkilötietoja sisältävät viestit liitteineen voi lähettää turvallisesti tästä.

Jäsenmaksuperinnän aloitus

Perintäsopimus on valtakirja, jolla työntekijä valtuuttaa työnantajan perimään jäsenmaksut palkasta. Perintä alkaa päivästä, jolloin jäsen allekirjoittaa perintäsopimuksen tai jolloin jäsen haluaa työnantajaperinnän alkavan.

Jäsenmaksujen tilitys

Jäsenmaksut tilitetään Tehyn jäsenmaksutilille maksua seuraavan kuukauden 15. päivään mennessä. Tilityksessä on aina käytettävä sen kuukauden viitettä, johon palkka kohdistuu, vaikka maksu suoritetaan muulloin. Jos palkka maksetaan useammin kuin kerran kuukaudessa, on samaan kuukauteen/palkkakauteen kohdistuvissa kaikissa tilityksissä käytettävä samaa viitettä.

Kaksi tilitystapaa

Jäsenkohtainen viitenumero: jäsenmaksut tilitetään jäsenkohtaisesti. Erillistä selvitysluetteloa ei lähetetä liittoon.

Yrityskohtainen viitenumero: koko yrityksen jäsenmaksut tilitetään yhdellä kertaa/samanaikaisesti kuukausittain. Selvitykset jäsenmaksuista toimitetaan liittoon kuukausittain tai neljännesvuosittain.

Viitelistat lähetetään palkanlaskentaan tammikuun alussa. Jos perintä alkaa kesken vuotta, viitteet lähetetään palkanlaskentaan heti, kun tieto perinnästä on päivitetty jäsenmaksurekisteriin.

Tilitystavan muutos

Jos tilitystapa halutaan vaihtaa tai tilityksistä on kysyttävää, on otettava yhteyttä liiton työnantajaperintään [email protected]

Jäsenmaksuselvitykset

Yrityskohtaisia viitteitä käyttävä työnantaja: tekee perityistä ja tilitetyistä jäsenmaksuista jäsenkohtaiset selvitykset kuukausittain tai neljännesvuosittain, maksua seuraavan kuukauden 15. päivään mennessä.

Selvitykset sähköisesti, liittotunnus 073

Selvitykset tehdään ensisijaisesti sähköisesti, jossa käytetään Tyvi-palvelua. Palveluun voi tutustua alla olevien yritysten sivuilla. Kysy/pyydä lisätietoja oman palkkahallintosi neuvontapalvelusta tai TYVi-operaattoreilta.

Aditro: www.aditro.fi
OpusCapita: www.tyvi.fi
CGI: www.tyvi-palvelu.fi

Selvitykset paperilomakkeella

Selvitysluettelot voi toimittaa myös työnantajan omalla tai liiton lähettämällä, esitäytetyllä paperilomakkeella.

Liitto lähettää esitäytetyt selvitysluettelot neljännesvuosittain niille työnantajille, jotka ovat ilmoittaneet tarvitsevansa sellaisen.

Selvitysluetteloon merkitään selkeästi:

• työnantajan Y-tunnus ja nimi
  • jäsenen nimi ja henkilötunnus
  • maksun määrä ja perintäaika

Käsittelyn nopeuttamiseksi luettelot tehdään henkilöittäin, aakkosjärjestyksessä.

Selvitystiedot voi lähettää tästä tai osoitteella Tehy ry, PL 35, 00060 Tehy.

Jäsenmaksutiedot verottajalle

Ammattiliiton on toimitettava verottajalle jäsenten jäsenmaksutiedot. Verotiedot menevät oikein, kun työnantajat tilittävät edelliseen vuoteen kohdistuvat jäsenmaksut eräpäivään 15.1. mennessä sekä toimittavat edellisen vuoden jäsenkohtaiset selvitykset 31.1. mennessä.

Työnantajat, jotka käyttävät jäsenkohtaisia viitenumeroita, eivät toimita erillisiä selvityksiä tilittämistään jäsenkohtaisista jäsenmaksuista.

Yritystoiminta päättyy tai omistaja vaihtuu

Yritystoiminnan päättymisestä tai omistajan vaihtumisesta on ilmoitettava liittoon.

• Päättymisilmoitus tarvitaan, että Tehy saa tiedon siitä, että työnantaja ei tee enää jäsenmaksutilityksiä.
  • Palkkahallinnon yhteystietomuutoksista on ilmoitettava liittoon, jotta jäsenmaksuperintä sujuu ilman katkoksia.

Muutosilmoitukset voi tehdä alla olevalla lomakkeella.

Yrityksen tiedot

Uuden omistajan tiedot