Osallistu Nyrkkisääntö-kampanjaan 2.10.

Tehy jatkaa kampanjointia hoitoalalla esiintyvää väkivaltaa vastaan. Tänä vuonna kampanjan teema on väkivallasta ilmoittaminen. Osallistu 2.10. Nyrkkisääntöpäivään somessa.

Sosiaali- terveys-, kuntoutus- ja kasvatusalan ammattilaiset kohtaavat henkistä ja fyysistä väkivaltaa ja sen uhkaa työpaikallaan päivittäin. Väkivalta on rikos, jota ei pidä piilotella. 

Nyrkkisääntö-kampanjalla rohkaisemme hoitoalan työntekijöitä ilmoittamaan kaikesta väkivallasta aina työnantajalle, olipa kyse henkisestä tai fyysisestä väkivallasta. Väkivallasta ilmoittaminen on ensisijaisen tärkeää, sillä ilman sitä tilastot näyttävät siltä kuin väkivaltaa ei olisi. 

Nyrkkisääntö-kampanjaan voi osallistua jokainen, joka haluaa osoittaa tukensa aiheelle ja ajaa nollatoleranssia väkivallalle hoitotyössä. 

Kannustamme kaikkia tehyläisiä ja muita sote-alan ammattilaisia osallistumaan 2.10. Nyrkkisääntöpäivään somessa.

Työturvallisuus on työnantajan vastuulla. Työntekijänä sinun on tärkeä tietää, että väkivalta ei ole ammatinvalintakysymys.

Kuvassa nainen, jolla nyrkki suun edessä

Näin osallistut 2.10.: Laita nyrkki suun eteen ja jaa kuva

  • Ota itsestäsi kuva, jossa pidät nyrkkiä suun edessä. Kuva symboloi sitä, että väkivallasta ei pidä vaieta.
  • Jaa kuva haluamaasi some-kanavaan ja käytä ainakin hashtagejä #nyrkkisääntö #tehy. Voit halutessasi lisätä muitakin hashtagejä. Tägää mukaan Tehy, esim. @Tehy_ry. 
  • Kirjoita kuvan yhteyteen viesti, jossa kannustat ilmoittamaan sote-alan työssä kohdatusta väkivallasta aina. Voit hyödyntää alla olevaa valmista kampanjatekstiä tai kirjoittaa omakohtaisista kokemuksista paljastamatta arkaluonteisia tietoja. 
    • Valmis teksti (kopioi halutessasi): 
      Ilmoitus on paras puolustus - väkivallasta sote-alan työpaikoilla ei pidä vaieta. Tekemällä ilmoituksen autat lopettamaan väkivallan. #nyrkkisääntö #tehy

Kampanjakuvia someen

Voit ladata sivuilta käyttöösi valmiita kampanjakuvia. Alta löydät latauslinkin. 

Lataa aineistot tästä.

Kuvapaketissa on useita kuvia: valokuvia ja graafisia kuvia, joissa on kampanjan ydinviesti. Näitä saat vapaasti hyödyntää omissa somekanavissasi kampanjan ajan eli 2.10.-20.10. välisenä aikana. Kuvat sopivat esimerkiksi ammattiosastojen some-kanaviin, mutta ovat myös muiden käytettävissä.