Tiotusentals tehyiter använder Tehys e-tjänst regelbundet – läs varför

Tehys e-tjänst betjänar tehyiterna dygnet runt, varje dag under året. E-tjänsten hör till ditt medlemskap, så det lönar sig att använda dess förmåner och tjänster! Du kan logga in i e-tjänsten via Tehys webbplats.

Fråga om medlemskapet eller anställningsförhållandets villkor

Det är lätt att sköta medlems- och anställningsärenden i Tehys e-tjänst. Om du funderar på någonting som gäller medlemskapet, till exempel medlemsavgifterna, kan du lättast kontakta Tehys medlemstjänst via e-tjänsten. Eller om du har bekymmer eller frågor som gäller anställningsförhållandet, till exempel om lönenarbetsskift eller semestrar, kan du skicka ett meddelande i e-tjänsten så svarar våra sakkunniga dig. Du kan använda e-tjänsten när det passar dig bäst!

Försäkringarna är en medlemsförmån: skriv ut försäkringsbrevet med tanke på olyckor

Försäkringsförmånen du får genom Tehy är en betydande trygghet mot olyckor i arbetslivet. Arbetsgivarens försäkringar täcker inte alla olyckor i arbetet. Därför är försäkringarna som Tehy skaffat för sina medlemmar viktiga. När olyckan sker får du försäkringsbrev och -nummer utan dröjsmål från e-tjänsten. Du behöver dessa uppgifter när du kontaktar försäkringsbolaget.

Betala medlemsavgiften enkelt

Du kan kontrollera och betala medlemsavgiften i e-tjänsten. Om du vill att arbetsgivaren tar ut medlemsavgiften direkt från din lön och betalar den till Tehy, kan du själv skicka eller ge Tehy fullmakt att skicka ett avtal om detta till löneräkningen.

Uppdatera dina medlemsuppgifter för att få ut allt av medlemskapet

Håll Tehy uppdaterad om förändringar i ditt anställningsförhållande eller i ditt liv. En ny arbetsplats, vårdledighet eller inledande av studier – dessa är exempel på situationer som det lönar sig att berätta för oss om. Vissa livsförändringar innebär att du inte behöver betala någon medlemsavgift. Eller när vi vet att du har en ny arbetsuppgift så kan vi ge dig intressant information som gäller din uppgift. Kom alltså ihåg att uppdatera dina medlemsuppgifter i e-tjänsten när det sker förändringar i ditt liv.

Kontrollera den egna fackavdelningens och förtroendemannens uppgifter

Förtroendemannen på din arbetsplats är den första du ska fråga om du har frågor om anställningsförhållandet eller medlemskapet. Din egen fackavdelning erbjuder dig viktig information, medlemsförmåner och glada evenemang där du kan skapa nätverk. Utnyttja de här tjänsterna, för de hör till ditt medlemskap! I e-tjänsten kan du kontrollera förtroendemannens och fackavdelningens kontaktuppgifter.

Det är lätt och säkert att logga in i e-tjänsten

Du kan logga in i e-tjänsten med dina egna medlemskoder, med nätbankskoder eller med mobilcertifikat. Du kommer till inloggningsfönstret via tehy-fi-webbplatsen, till exempel via Logga in-knappen uppe på sidan.

Bekanta dig med e-tjänsten

Logga in i e-tjänsten. På framsidan finns länkar till vanliga frågor. Via menyknappen uppe till höger hittar du alla funktioner i e-tjänsten. E-tjänsten fungerar bra även i telefonen!