Var får jag information om medlemskap och anställningsfrågor på sommaren?

Även under sommaren är den förtroendevalda på arbetsplatsen det primära stödet för tehyiterna. Medlemsärenden kan oberoende av tid skötas via e-tjänsten på Tehys webbplats, rådgivningstelefonerna övergår till sommaröppettider.

Även under sommaren kan det komma frågor om medlemsärenden eller ens arbetsförhållande. Att vända sig till Tehys förtroenderepresentant är en primär informationskälla även på sommaren. 

Mycket information finns också på webbplatsen tehy.fi och om det finns behov av att sköta ärenden kan du alltid logga in i e-tjänsten på Tehys webbplats. E-tjänsten fungerar dygnet runt under alla årstider. Meddelanden från Tehys e-tjänst gås igenom varje vardag.

Ibland kan ett ärende som sköts kräva att man tar kontakt per telefon, se i så fall sommarens öppethållningstider till telefontjänsten nedan, och även de nummer som man ringer i respektive ärende. 

Telefontjänstens öppettider i sommar

Om det är fråga om medlemsärenden, till exempel medlemsavgift, medlemsförmåner, en ny arbets- eller studieplats eller oavlönad ledighet, är det rätta telefonnumret 09 5422 7200.

Om ditt ärende däremot gäller ett arbetsförhållande, till exempel lön, arbetsskift eller semester, är telefontjänstens nummer 09 5422 7100.

Telefontjänsten betjänar enligt sommartid från och med 2.6.2025. 

Servicelinjen betjänar måndagar, tisdagar och torsdagar

2–16.6 kl. 9–14, 

23.6–7.8 kl. 9–12 

och 11–28.8 kl. 9–14. 

 

Text: Lotta Nuotio