Holiday Club

Som medlem i Tehy kan du semestra på Holiday Clubs resmål till förmånligt medlemspris.

Tehys medlemsförmåner:

Utlottning av semesterveckor

Semesterveckorna lottas ut två gånger om året. Utlottningen genomförs av Holiday Club. Tyvärr kan Tehys seniorer inte delta i utlottningen utan de har möjlighet att boka Holiday Clubs lediga veckor och rivstarter.

Det finns semesterveckor runt om i Finland, till exempel på Ruka, Levi, Katinkulta, Himos och Caribia i Åbo.

Delta i utlottningen så här:

Delta i utlottningen på  Holiday Clubs webbplats. Du behöver användarnamn för webbplatsen. Det hittar du på den här sidan efter att du har loggat in med Tehys medlemskod.

När du har loggat in på Holiday Clubs webbplats hittar du en ansökningsblankett. Ange där tre önskemål om semesterveckor. En medlem kan beviljas en säsongsvecka genom utlottningen högst vart tredje år.

De sökande meddelas om utlottningens resultat i första hand per e-post (eller per brev om e-posten inte används), inga telefonförfrågningar.

Det är också möjligt att boka resmålen direkt. Då är prisen lite dyrare och hissbiljetter ingår inte.

Holiday Clubs rivstarter

Tehys medlemmar kan boka förmånliga sista minuten-resor till Holiday Clubs resmål. Rivstarterna är Tehys Holiday Club-semesterveckor, av vilka man får 50 % rabatt.

Bland rivstarterna finns varje fredag semestrar för de kommande 21 dygnen som ännu inte blivit bokade. Rivstarterna uppdateras fredagsmorgnarna senast klockan 9. Om fredag är en söckenhelg uppdateras rivstarterna vardagen innan.

Rivstarterna finns på Holiday Clubs semesterbokningswebbplats i menyn under ”äkkilähdöt”. Webbplatsen kräver inloggning. Du ser användarnamnet då du loggar in på Tehys webbplats med medlemskoden.

Rivstarterna bokas antingen per telefon eller e-post via Företagsservicen. Det går inte att boka via nätet, eftersom normalpriset visas i nätbokningen.

Rabatt på semestermålen

Tehys medlemmar får fortlöpande rabatt enligt följande:

• 25 % på Holiday Club Resort-lägenheter (gäller inte Villas-lägenheter)
  • Förmånen fås med kampanjkoden. Du hittar kampanjkoden nere på denna sida när du loggar in på webbplatsen.

Skriv in kampanjkoden på förstasidan på Holiday Clubs webbplats där det står ’Har du en kampanjkod?’, och koden räknar automatiskt ut rabatten på 25 % för dagens pris på Holiday Clubs semesterbostäder. Du får också rabatten på 25 % genom att ringa Holiday Clubs kundservice, tfn 0300 870 900 (mån–fre 9–17, lör 9–14, samtalets pris: 0,49 €/min + lsa/mta, det kostar att stå i kö). Nämn att du är medlem i Tehy och att du vill utnyttja förmånen på 25 % (gäller inte Villas-lägenheter eller hotellinkvarteringar). Minimibokning 2 dygn.

Kontaktpersoner på Holiday Club

Tehys medlemmar betjänas i semesterbokningar av Holiday Clubs Företagsservice, tfn 0300 870 903 (vardagar kl. 9.00–15.00), e-post [email protected].

Du ser mer information då du loggar in med ditt medlemsnummer.